to staromilecké lpění na 24 snímcích je úděsné. Už před lety jsem se těšil že po 48fps filmech přijdou konečně na nativních 60fps, bohužel i ty 48čky vymizely.
24fps jde na klidné pasáže ale jak se zrychlý pohyb tak z toho bolí oči. Proto furt nějaké obezličky a teď dokonce chtějí zakazovat dopočítávání snímků na úroveň frekvence zobrazovadla. Myslím že to od tvůrců je profesionální deformace a měli by nechat rozhodnout diváky zda chtějí přirozený pohyb obrazu nebo prastarou "sekanou" verzi...
Škoda že se nejde kompromisem. Tvůrci filmů by točili v 50fps (typická obnovovací frekvence televizorů) a tvůrci televizí udělají na ovladači to jedno tlačítko na vypnutí všech těch post-nesmyslů.
Když vidím obraz, který je dopočítávaný na 100 fps, a k tomu ty artefakty okolo jdoucích postav před kamerou, je mi na blití.
Dle majitelů televize si na to člověk zvykne a ani to pak nevnímá.
Zase je ale typická jen u nás. Celá Amerika a Japonsko používají 60Hz televize, monitory jsou taky typicky 60Hz, stejně tak displeje v mobilech a tablech. Ne všude je podporována variabilní frekvence, ne všude se ty obrazovky umí samy adaptovat na jiné frekvence. Prostě tohle je celé špatně. :)
Jejich problém (vylepšovačů) začíná asi již v tom co mají typicky k dispozici. Typický úhel závěrky je 180°, což pro 24fps znamená 1/48s. Dynamický obraz je máznutý pohybovou neostrostí (způsobenou pohybem objektů či kamery) v této míře. Toto částečné rozmazání sice napomáhá vnímání obrazu jako plynulého při nativní 24fps projekci, ale není ideálním vstupem do interpolace mezisnímků pro vyšší fps.
Tak tak, sám raději snesu dopočítané snímky s nějakými těmi artefakty než koukat na tu rozmazanou hrůzu s 24 fps. Už mám těchto režisérů taky plný zuby, jejich názory mě vůbec nezajímají. Taky plkají o tom, jak mají lidi chodit koukat do kin, protože na ně režiséři cílili, takový má být zážitek. Já si zážitek ale volím podle sebe, jak mě se líbí a pardon teda, že mi vadí, když kolem mě sedí desítky lidí, který věčně kecají, zvoní jim mobily, něčím šustí, kašlou atd.
Režiséři by se měli soustředit na svoji práci a případně trochu modernizovat a přestat diktovat divákům, jak se mají dívat na filmy.
V linku je mapa TV normy, PAL-ka má toho celkom dost :
http://www.digimad.es/en/pal-conversion-video-edition.html