XDR DRAM (tedy Extreme Data Rate Dynamic Random Access Memory) jsou šťastnějšími následníky spíše nešťastný RDRAM (pamatujete ještě párování RIMM modulů?). Nejznámějším příkladem nasazení je herní konzole společnosti Sony, PlayStation 3. Rambus chce určitě ale oslovit i výrobce grafických čipů a má k tomu dobré předpoklady.
XDR DRAM dokáží svou ohromující propustnost předvést na návrhu s méně vodivými spoji a Rambus navíc deklaruje, že spotřeba XDR je na stejné frekvenci asi o 40 % nižší než u GDDR5. V současnosti je Rambus na s XDR na efektivních frekvencích 3,5 až 7,2 GHz a slibuje škálování až nad 10 GHz. Lepší je ale používat asi označení propustnosti (7,2 Gb/s), jelikož těch frekvencí je u různých částí moderních pamětí jako GDDR5 či XDR už trochu moc.
Za dosažením tak vysokých frekvencí stojí také japonský výrobce XDR, Elpida. Ta ohlásila dokončení 1Gb x32 7,2GHz XDR čipů a XIO řadiče už před nějakým časem, Samsung se na 7GHz GDDR5 teprve chystá. Elpida a Samsung jsou také jedinými producenty XDR.
7,2GHz XDR byly předvedeny na Denali MemCon 2009 v San Jose, tamtéž Rambus mluvil také o XDR2. Dle všeho už by XDR2 na 9,6 GHz měl být dokončen a XDR2 by měly časem dosahovat až na 12,6 GHz. Ještě, aby Rambus svou technologii prosadil (trochu se bojím, že se nikde nemluví o výhodnosti výroby samotných XDR čipů či řadiče) a dočkáme se časů, kdy 64bitová paměťová sběrnice u grafické karty nebude zase až tak špatná.