Podle mě to je nějaká nezkušenost s takto velkými obrazovkami. Já to tady na začátku poskládal a od té doby se mi programy pamatují jak a kde byly zobrazený, takže je to v pohodě. Právě že je to dobré že si to poskládáš efektivně a nemusíš se omezovat na nějaké okraje obrazovky, byť uměle vytvořené.
Mě by spíš zajímalo jak se takový monitor krmí, to rozlišení je už dost šílené, a pro hry bys musel mít něco jako Titan v SLI ne ?
Pokud je to 1080p monitor, tak se bavíme o polovině bodů oproti UHD a o 9% více než na 1440p, takže karta která dává 1440p bude dávat v pohodě i tohle. Rozlišení nemám na výkon lineární vliv. UHD není 4x pomalejší než FHD, 1440p nemá propad 40% výkonu proti FHD.
Co může mít větší vliv na výkon je aspekt/field of view, pokud na výšku zachovám stejný aspekt jako při 16:9, engine bude muset renderovat víc objektů po stranách, takže je to hlavně o geometrii.
No a pokud jde o ty 1440p kousky, tak to má o 12,5% méně pixelů než UHD, takže se zvýšenou náročností na geometrii to bude kládst v podstatě stejné nároky na výkon jako UHD, Počítám ale že ten kdo dá za monitor 35 tisíc či kolik stojí ty 1440p už bude mít peníze na 2080 Super či 2080Ti.
Ad rozdělení té plochy. Pokud se nepletu, tak by tam měla být možnost připojit ten monitor jako dva klasické FHD monitory. Možná dokonce tři, případně používat funkci obraz v obrazu. Můj 21:9 monitor umí dva nezávislé vstupy a tváří se pak jako dva 1280x1080 monitory. Ale pak to zase není komfortní pro hraní, bude třeba nakonfigurovat eyefinity etc...
Kde je to velice vítaný monitor jsou různé simulace, auta, kamiony, letadla... nedává to takový field of view jako tři monitory, ale devizou je že odpadne otravný rámeček a nutnost jeho kompenzace.
Osobně o tomhle uvažuju, nad něj bych pak dal současný 21:9 jako "odkládací" monitor.
čo ti jebe?
5120 × 1440 = 7.372.800 pixelů.
1920 x 1080 = 2.073.600 pixelů.
počet bodů je 3,555555555555556 větší než u FHD, neboli grafická kart musí vykreslovat 3,555555555555556 víc a tudíž by měl výkon klesnout na 28% lineárně, takže pokud by to nebylo lineárně tak minimálně o 50% ten výkon klesne, to nezakecáš.