Jakých změn doznal Heaven, jehož první inkarnace vyšla už v roce 2009? Vývojáři údajně „drasticky“ vylepšili efekt SSDO (scene-space dimensional occlusion), vylepšili refrakci světla na čočkách (lens flare) a do části sekvence, která se odehrává v noci, zapracovali hvězdnou oblohu. Oproti verzi 3.0 se také opravovaly chyby, vylepšeno bylo sledování teploty a frekvence GPU a detekce multi-GPU systémů.
Žhavou novinkou je pak test Valley, momentálně ve verzi 1.0, byť Unigine předvádělo jeho ranou verzi už v listopadu 2011. Právě tento test je zachycen na screenshotech, které zveřejnil server Phoronix. Vaši grafickou kartu potrápí rozlehlou krajinou a hustou, detailně renderovanou vegetací. Plynule si Valley vychutná asi jen málokdo: Phoronix testoval GeForce GTX 460 a počitadlo framerate na dvou screenshotech ukazuje 4 a 12 fps.
Těžko soudit, jaký vliv na výsledek může mít skutečnost, že Phoronix testuje na Linuxu. Heaven i Valley jsou multiplatformní, ale zatímco na Linuxu a Mac OS X používají rozhraní OpenGL 4.x, pod Windows se drží rozšířenějšího DirectX 11.x. Sami jsme zvědaví, jaký vliv to na výkon může mít. Jste-li také zvědaví, jak již bylo avizováno v úvodu, Unigine Heaven 4.0 a Valley 1.0 by měly být ke stažení ve čtvrtek. Základní verze pro nekomerční použití je jako vždy zdarma.
Zdroj: Phoronix