Unikl NDA materiál pro recenzenty GeForce GTX 1060, s oficiálními testy výkonu

13. 7. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Před uvedením nové grafiky se obvykle objevují údajné testy výkonu. Bohužel nejčastěji syntetické a také je u nich vždy určitá pochybnost o pravosti. Nicméně čekání na GeForce GTX 1060 nám ukrátí únik zajímavější. Ven se totiž dostaly stránky z průvodce pro recenzenty, což je dokument upozorňující na různé důležité věci okolo nové karty, obsahující specifikace a další věci, a mimo jiného také něco jako referenční benchmarky. Ty nejsou určeny ke zveřejnění, ale spíše pro rychlou kontrolu, zda vaše výsledky nejsou postižené nějakou chybou. Tím pádem by mohly být poměrně relevantní, byť se u nich stále nedá vyloučit určitá selektivnost.

Dokument publikoval web VideoCardz
(jehož dílem jsou i různé fotky či obrázky vložené do
stránek, mělo by jít o zakrytí vodoznaků). Všechny stránky
zde „přetiskovat nebudeme“, můžete si je prohlédnout přímo
u zdroje
. Nejsou v nich zajímavé jen ony benchmarky.
Objevují se v něm také detailní specifikace. Z těch se
dozvídáme například plochu (200 mm²) a počet
trazistorů čipu GP106 (4,4 miliardy). Definitivně se potvrzuje
použití 48 rasterizačních jednotek a takty – ty jsou
1506 MHz v základu a 1708 MHz pro boost. Nvidia také
uvádí, že GTX 1060 používá plnou verzi čipu GP106 (objevily se
však mezitím zprávy, že pro zatím nepotvrzenou 3GB verzi to
už platit nebude
).

  Stránky z průvodce pro recenzenty k GeForce GTX 1060 (Zdroj: VideoCardz)
Stránky z průvodce pro recenzenty k GeForce GTX 1060 (Zdroj: VideoCardz)

Co jsme doposud nevěděli vůbec, je
velikost L2 cache, která má 1536 KB. Je rozdělena do bloků po 256
KB, které vždy příslušejí k jednomu z šesti
32bitových kanálů paměťového řadiče. K těm jsou
přidruženy i rasterizační jednotky vždy po osmi kusech. Což
zřejmě vysvětluje, proč je jich 48, zatímco GTX 960 jich má jen
32. Jednotlivé bloky SM by měly údajně odpovídat těm v čipu
GP104 – 128 stream procesorů má vždy 256KB soubor registrů,
48KB L1 cache a osm texturovacích jednotek.

Stránky z průvodce pro recenzenty k GeForce GTX 1060 (Zdroj: VideoCardz)

 

Simultaneous Multi-Projection v šesti
hrách

Dokument také uvádí, že mezi vámi
velmi oblíbená technologie Simultaneous Multi-Projection by se měla
dostat do enginů Unreal 4 a Unity, takže se zřejmě
dočkáme ověření jejího podle Nvidie vysokého dramatického
přínosu pro virtuální realitu. Technologie by se prý měla
objevit v hrách či demech PoolnationVR, Everest VR, Unreal
Tournament (zde bude využita mimo VR), Obduction, Adr1ft a Raw
Data.

Stránky z průvodce pro recenzenty k GeForce GTX 1060 (Zdroj: VideoCardz)

 

Referenční benchmarky podle Nvidie

A nyní již k těm slíbeným
benchmarkům. Ty stále berte jen orientačně, nemohou z principu
suplovat nezávislou recenzi (nebo lépe, více nezávislých
recenzí). Podle poznámek jsou výsledky v tabulce, poskytnuté
pro GeForce GTX 1060 6 GB a dále GTX 960 a Radeon RX
480 jakožto její protivníky, pořízené na počítači
s procesorem Core i7-5960X a 64bitovými Windows 10.
Použity jsou ovladače 368.64 pro Nvidii a Crimson 16.6.2 pro
AMD – aktualizace
16.7.1
ještě při vytvoření dokumentu asi nebyla k dispozici,
údajně by ale mohla výsledky Radeonu posunout o něco nahoru
(dle AMD až o 3 %, to však asi bude spíš maximální
než obvyklý přínos).

Referenční benchmarky GeForce GTX 1060 6 GB z NDA materiálů Nvidie

Referenční benchmarky GeForce GTX 1060 6 GB z NDA materiálů Nvidie

Referenční benchmarky GeForce GTX 1060 6 GB z NDA materiálů Nvidie

Referenční benchmarky GeForce GTX 1060 6 GB z NDA materiálů Nvidie

Referenční benchmarky GeForce GTX 1060 6 GB z NDA materiálů Nvidie
Referenční benchmarky GeForce GTX 1060 6 GB z NDA materiálů Nvidie

bitcoin školení listopad 24

S touto výhradou se
v poskytnutých testech výsledky GTX 1060 pohybují od mírné
převahy nad Radeonem RX 480 (4–5 % v AotS, nebo ještě
méně v Division a Falloutu 4) až po skoro
čtvrtinový náskok (Rise of the Tomb Raider, Metro Last Light.
SteamVR Performance Test), s ústřelem až k 30 %
u Grand Theft Auto V.

Zdroj: VideoCardz (1,
2)