Názor k článku Unreal Engine 4 dostává podporu pro ray tracingové efekty a vykreslování ve hrách od Gildor - Záleží na tom, na jaké úrovni budou schopní...

  • 17. 2. 2019 16:09

    Gildor

    Záleží na tom, na jaké úrovni budou schopní RT akceleraci dodat ve chvíli, kdy se to skutečně začne dostávat do mainstreamu. Čímž myslím, že to začnout mít hry široce implementované a grafiky od Nvidie už to budou zvládat bez brutálního efektu na framerate (můj osobní tip je horizont 3-5 let).

    Pokud v té chvíli přijdou s rovnocennými kartami, byť třeba pořád končícími ve vyšším mainstreamu, tak ano - půjde říct, že Nvidia jim umetla cestu, vlastními prostředky RT protlačila do her a provedla v praxi beta-testování (současné RTX karty).

    Jenže, pokud budou s RT třeba o 1-2 generace zaostávat, např. za nějaké 3 roky představí karty s úrovní RT současných RTX, tak to pro ně může být další hřebíček do rakve.

    Svým způsobem jsou teď obě firmy na tenkém ledě.
    Nvidia teď tratí a ještě bude tratit na slabších prodejích RTX karet, které jsou drahé a RT funkce stále nejsou tak lákavé, jak by si Nvidia přála. Pokud by AMD dokázalo přijít s rasterizačními 7nm Navi kartami bez RT/TC, ale s výrazně lepším poměrem cena/výkon, třeba až do výkonu 2070, bylo by to pro ně nepříjemné.

    Pokud se ale Nvidii podaří RTX funkce protlačovat rychle, další generace karet přinesou výrazné zlepšení + optimalizaci RT akcelerace a AMD nebude stíhat vyvíjet odpověď, může to být pro Radeon divizi hodně fatální.

    Takže aktuálně to je IMHO naprosto otevřené, bude zajímavé sledovat co další vývoj přinese. :)