Unreal Tournament budete díky Flashi hrát v prohlížeči

7. 10. 2011

Sdílet

 Autor: Redakce

Kevin Lynch nám scházel, napodruhé na pódiu scházel skutečný stálý tahoun přednášky. Vystřídala se na něm řada lidí, někteří z nich byli velmi zajímaví. Jen tak pro informaci, své kvality dokázala technologie peer to peer. Díky ní se na přenos ze sálu v Americe dalo koukat bez zádrhelů. Kvalita obrazu rozhodně nebyla lepší než průměrná, avšak video se hýbalo plynule a bez přerušování. A pak že P2P není technologií budoucnosti. Klasický stream příliš zatěžoval servery a ty nebyly schopné dodávat obsah všem zájemcům.

Adobe Max 2011

Úterní část konference byla určena především pro vývojáře. Pokud
nevyvíjíte weby nebo aplikace, nevadí. Podíváme se, jak se novinky
předvedou v praxi. V úterý ráno Adobe vypustilo Flash Player 11 a AIR 3.
O AIRu se toho moc říct nedá, až na to, že s jeho pomocí lze poměrně
snadno vytvořit universální aplikace. Flash vás bude zajímat mnohem víc.
Určitě jste slyšeli o tom, jak jedenáctá generace za pomoci nových
technologií podporuje hardwarovou akceleraci (ono to platí i pro AIR 3).

Flashová herní revoluce

V úterý večer jsme viděli něco úžasného. Po náročném vývoji
jedenáctého Flashe začneme pomalu sklízet ovoce. Adobe usilovně
spolupracuje s mnohými partnery a patří k nim také tým Epic Games.
Jejich akční řežba Gears fo War 3 nedávno vzala obchody útokem. Určitě
od nich znáte jinou herní sérii, Unreal Tournament. Takhle primárně
multiplayerová střílečka běžela na presentaci v prohlížeči. Zástupce
Epic Games se chopil ovládání a se svou postavičkou běhal a střílel do
protivníků. Pokročilá grafika, prakticky, jak ji známe z běžné verze
Unreal Tournament, šlapala svižně jako by se nechumelilo.

Unreal Tournament v prohlížeči

Hardwarová akcelerace umožňuje plynulost. A jiné technologie zase to,
že pak ve Flashi běží 3D obsah. Převedení kódu hry do prostředí Flashe
údajně nebyl zase takový problém. A výsledek skutečně ohromil. Už jste
někdy viděli někoho hrát moderní akční pecku v prohlížeči? Pokud jste
viděli ukázku z presentace, nahlédli jste do budoucnosti. Adobe samotné o
Flashi tvrdí, že je konzolí webu (zatímco Xbox 360 je konzolí obýváků).
Takhle by mohlo hraní na počítačích fungovat. Nikdo by nemusel nic moc
řešit, hra by se neinstalovala, prostě jen spustila. A automaticky by
fungovala.

Unreal Tournament v prohlížeči

Adobe spoléhá na široký ekosystém. Flash se nestydí před žádnou
platformou. Bez rozpaků běží prakticky všude: na počítačích, tabletech i
v telefonech. Firma časem vytvořila takovou skoro universální
platformu. Sama má zájem podporovat co nejvíce typů zařízení, což se jí
daří. Neproniká pouze tam, kde jí nikdo nechce. Válečný stav přetrvává
především s Applem. V prohlížeči na iPhonu nechce Steve Jobs o podpoře
Flashe ani slyšet. Jinak ale Flash v iOS dovede žít naplno, nejen
přežívat.

Jiná 3D ukázka v prohlížeči

bitcoin_skoleni

Jiná 3D hra v prohlížeči

Pokračování na ExtraWindows