ÚOOÚ dal T-Mobilu pokutu 3,6 milionu korun kvůli úniku citlivých dat zákazníků

16. 8. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Jeden ze zaměstnanců T-Mobilu letos neoprávněně získal přístup k datům 1,2 milionu zákazníků a ty pak chtěl prodávat dalším firmám. Úřad pro ochranu osobních údajů rozhodl, že operátor nepřijal dostatečné opatření k zabezpečení dat v elektronické interní databázi, a udělil proto T-Mobilu pokutu ve výši 3,6 milionu korun. Za jednoho uživatele tak zaplatí tři koruny.

Finanční výsledky T-Mobilu (Q3 2015)

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. tím porušila povinnost stanovenou v § 13 odst. 1 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, tedy přijmout taková opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů, a tím spáchala správní delikt,“ píše ÚOOÚ v oficiální zprávě.

T-Mobile má na 15 dní na odvolání, toto právo ale dle vyjádření pro ČTK nevyužije. „Udělený postih akceptujeme, byť se nám pokuta, s ohledem na okolnosti, zdá nepřiměřená,“ uvedl mluvčí operátora Lukáš Hrabal.

 

Co z T-Mobilu uniklo o zákaznících?

  • jméno a příjmení
  • datum narození
  • adresa
  • telefonní číslo
  • kód zákazníka
  • tarif
  • název, kategorie a značka zařízení
  • údaje o průměrné útratě
  • platební metoda a případně i číslo účtu

Zdroj: ÚOOÚ