Podle jejich odhadů bude ještě letos i příští rok iPad dominovat trhu s nadpolovičním podílem v prodejích. Nejvážnější konkurence – Samsung – by měla i nadále prodávat pouze zlomek toho co Apple.
Podle Canaccordu prý ve prospěch iPadu hraje cena aplikací a také jejich znovunakupování při možném přechodu z iPadu na Android. Ti, co nakoupili iPad loni a letos (kdy měl iPad drtivý podíl, protože konkurence zkrátka nebyla), budou chtít zůstat ve stejném ekosystému, aby nemuseli nakupovat vše odznovu. A protože loni i letos stoupal počet lidí s androidími smartphony, je mezi nimi jistě i spousta těch, kteří si pořídili iPad.
Jsou to jen odhady. Nikdo nedokáže říct, jestli existuje nějaký průnik těch, kteří kupují chytré telefony a také tablety, nebo jsou to dvě téměř nezávislé skupiny. Ale zní logicky, že draze nakoupené aplikace a hry by byla škoda nakupovat pro druhou platformu znovu. Také je možné, že majitelé smartphonů s Androidem chtějí iPad proto, že chtějí něco z obou táborů.
Zdroj: BGR