Firma Futuremark, která jej vyvíjí,
přidala tuto novou funkci do testu Fire Strike, nástroj se jmenuje
Firestrike Stress Test. Nepůjde ovšem o „stress test“ ve
smyslu, v jakém se mluví například o Prime95, které se
používá k vyzkoušení, zda pod maximální zátěží systém
nespadne (nebo neshoří zdroj). Stress Test v 3DMarku Fire
Strike má sloužit k zjištění, zda má vaše grafická karta
stabilní výkon. Nástroj opakovaně počítá test Fire Strike
(respektive dostupné by měly být čtyři testy, jeden založený
na i Sky Diveru) ve smyčce a mezi jednotlivými instancemi
neponechává žádný oddechový čas. Verze Advanced test projíždí
dvacetkrát, s licencí Professional jich můžete absolvovat
dle libosti až 5000.
Program poté porovnává rychlost
(průměrné snímky za sekundu) nejrychlejšího průchodu
a nejpomalejšího a vyplivne procentuální výsledek –
čím bližší 100 % (identita nejhoršího a nejlepšího
výsledku), tím lépe. Pro vyhovění testu byla stanovena hranice
97 % – vysoké číslo blízko stovky obecně znamená,
že při delším provoze má karta stále stejný výkon, nesnižují
se jí tedy takty vlivem nedostatečnosti chlazení, nebo
překračování trvale udržitelné úrovně spotřeby.
Tato grafika vyhověla, opakované testy stále běží na téměř stejných FPS (Zdroj: VideoCardz)
V tomto testu tedy špatně
dopadnou karty, které mají vysoké turbo, které ale není trvale
udržitelné, jelikož hlavním limitem výkonu je TDP. Například
Radeon R9 Nano, GeForce GTX Titan Z a grafické karty
v noteboocích. V jejich případě je výkon chvíli
vyšší, dokud není GPU „zahřáté“ a stabilizuje se až
po nějaké době.
Test nicméně asi nemusí zachytit
krátkodobé propady výkonu či taktů, neboť hodnoty FPS jsou
nejdříve zprůměrovány pro jednotlivé instance testu a až
poté porovnávány. Pokud by například takty karty neustále
oscilovaly ve všech testech, mohlo by to vést k trvale
nevyrovnanému výkonu (v testu i reálně při hraní),
aniž by to celkové skóre testu odhalilo.
Výsledky karty, které se po chvíli snižují takty (Zdroj: Tom's Hardware)
Testování tohoto typu bylo sice již
možné například tím, že budete sledovat průběh taktů během
delšího hraní, tam ale může do věci promluvit proměňující
se charakter zátěže. S tímto modulem 3Dmarku by vše mělo
být snazší tím, že je zátěž stejná a porovnatelné
a program vám vše sám zanalyzuje.
Zdroje: Futuremark,
Tom's
Hardware, VideoCardz