V elektromobilech Tesla prý má být Intel, nahradí čipy Nvidia v palubním infotainmentu

29. 9. 2017

Sdílet

 Autor: Redakce

Minulý týden jsme zde měli zprávu, že automobilka Tesla Motors, která je momentálně jedním z hlavních tahounů či propagátorů trhu elektromobilů, údajně má spolupracovat na vývoji čipů s AMD, nebo od něj čerpat nějaké technologie. Krátce na přichází déjà vu. Opět se objevuje informace, že Tesla mění svého dodavatele procesorů, tentokrát má být ovšem oním šťastlivcem pro změnu Intel.

Podle zprávy webu Bloomberg se Intelu podařilo u Tesly získat zakázku na procesory či systémy pro takzvaný „infotainment“, tedy pro hardware, který ovládá a pohání obrazovku/obrazovky uvnitř kabiny, sloužící jednak pro zábavu, jednak pro informování a ovládání některých systémů auta. Bloombergu to sdělil zdroj či zdroje (článek mluví o více lidech), které údajně k této dohodě měli blízko. Technologie od Intelu prý mají dostat auta Tesla Model 3 a nové verze dalších existujících aut.

Tento systém je oddělený od výpočetní elektroniky určené pro autonomní ovládání (řízení) auta, na níž běží výpočty neuronových sítí neboli „umělá inteligence“. Ty naopak Tesla podle předchozích zvěstí či spekulací chce vyvíjet sama, takže tato zpráva nekoliduje nutně s tím, co jsme psali minule. Pokud mají obě poloviny pravdu, pak Intel bude ovládat infotainment pro cestující, zatímco kritický systém pro samořízení či asistenci při řízení bude stát na oněch speciálních čipech vyrobených na míru s pomocí nebo s IP od AMD. Tito dva velcí konkurenti ve světě procesorů by se tak pod kapotou aut Tesla Motors mohli teoreticky sejít.

ICTS24

"Infotainment" obrazovka v Tesle "Infotainment" obrazovka v Tesle

Infotainment v Tesle by nyní měly zajišťovat čipy Nvidia Tegra, pro níž by kontrakt tedy byl ztrátou. Z finančního hlediska asi nepříliš velkou (minimálně zpočátku), jelikož počty aut, které tato značka prodává, jsou relativně nízké. Jde nicméně o prestižního klienta, jelikož společnost Elona Muska je vnímána jako etalon jednak elektrických, ale také vůbec autonomních vozidel. Pokud by zde byznys Nvidie převzal Intel, získal by tím prestiž a možná také „referenci“ při vyjednávání s dalšími automobilkami (a o úspěch v této sféře hraje docela vysokou hru), kdežto pro Nvidii by to naopak byla podobně symbolická porážka. Právě systémy infotainmentu by přinejmenším zatím měly tvořit většinu jejích automobilových tržeb.

Ani jeden z potenciálních zúčastněných (Tesla, Intel, Nvidia) se Bloombergu k této informaci nechtěl jakkoli vyjádřit. Nikdo ji tedy nebyl ochoten zcela vyvrátit, což ale ještě nemusí znamenat, že je pravdivá. Jako obvykle ji bude třeba brát s rezervou, i když zdroj zde není nějak pofidérní. Různé takovéto úniky ve finanční sféře často vyjdou do ztracena (stává se to třeba u zvěstech hlásících jednání o akvizici té nebo oné firmy). Nicméně tento by asi mohl být celkem reálný.