staci si precist kvartalni zpravy a asi kazdemu dojde ze je to mezi Teslou a Nvidii tak malej finacni tok, ze to Nvidii bolet as tak nebude, Tesla jde holt jinym smerem a ukaze az cas jak to dopadne, ted maj co delat aby nahradili jak HW tak i SW, u HW to asi bude relativne snadne, vyrobcu kteri prodavaji takovej HW bude dost, u SW to ale asi nebude tak snadne
Já bych řekl, že ta snaha mít vlastní soft byla možná i primární. Přijde mi, že diferencovat se tím softwarem/AI je přesně věc, kterou by taková "superstar" firma (nebo aspoň firma s takovýma ambicema) chtěla udělat a tudíž mít toho autopilota napsaného Nvidií asi od začátku nevyhovovalo, ať už je sdílený s jinýma automobilkama nebo ne.
Jestli na to mají dost sil, to nevím, ale ambice tam asi budou.
Ten SW by zase takovy problem byt nemusel. Pokud maji udelanou dobre Systemovou architecturu a design, tak v principu budou muset upravovat jen tu nejnnizsi vrstvu, ktera komunikuje primo s HW. Vychazeje z toho, ze interface pro HW NV a AMD + Intel se lisi. Jinak ty vrstvy nad tim a logika (coz bude nejvetsi balik) by meli vicemene fungovat dal v pohode. Krome toho, ten SW by mela mit Tesla stejne k dispozici, pokud to byla zakazka pro ni, za predpokladu , ze to nemaji smluvne nejak zvlastne osetreno.
Tudiz v principu problem SW by tam byt moc nemel.
celou SW infrastukturu autopilota dodava Nvidia, a je psana pro CUDA a cele to pak jede na PX2, teakze pokud se Tesla s Nvidii rozejde uplne a nebude mezi nima zadnej financni kalkul, tak celeho Autoipilota strati a muze si ho celeho naprogramovat sama, coz asi nastane a proto take Tesla najala jak inzenyry na HW tak i na SW, otazkou je, jestli to cele stihnou za nejak zajimavej cas, protoze ani Nvidia a jeji system nejsou povazovane za nejlepsi, naopak se nedostali ani do top 5 autonomnich systemu, Tesla v tomto hrala roli pouze dodavatele map a skladatele map, protoze vpodstate cela flotila Tesel mezi lidma ty data zbira (to je vpodstate ten impulz co to cele odstartoval, neb Tesle se nelibi ze Nvidia muze a vyuziva tyhle data z realneho provozu desitek tisic lidi co s teslama jezdej ke zlepseni autonomnich funkci, a nasledne to co se diky tomu naucej pak prodavaji i dal)
zajimave dilema budou muset resit hlavne majitele Tesel kteri si poridili soucasny priplatkovy autopilot ktery mel fungovat v budoucnu a zaplatili za nez temer 10 tisic dolaru, takze bud jim Tesla dobudoucna ten system vymeni a nebo bude tahle cat Tesel proste dal spolehat na ten celej system od Nvidie a to jak ho Nvidie dal bude posouvat a zlepsovat, pravdepodobnejsi je, ze Tesla proste danym lidem vymeni celej ten system
Tak v podstate pisete to co ja s tim rozdilem, ze ta HW stranka veci bude slozitejsi na predelani ;)
Zkusim to pojmout jeste takto... CUDA cast a vse co je vazano na HW NV bude mit svoje 'HW knihovny' (HW interface). A tyto bude potreba upravit-prepsat pro novy HW, ktery Tesla pouzije. IMHO Nad tim bude jeste minimalne 1-2 SW vrstvy (v zavislosti jaka je architektura, jaka SW platforma jepouzita, atd.), ktere budou tvorit knhovny, ktere se pak volaji z tech vlastnich aplikaci. Tyto uz by se ani upravovat nemuseli. A nad tim bude vlastni logika tech systemu, ktere by upravy nemeli vyzadovat vubec.
Mozna jsem se puvodne vyjadril nepresne. To prizpusobeni HW nemusi byt uplne jednoduche, ale melo by byt zkousnutelne.
A nebo to cele zahodi a zacnou znova...ale o tom dost pochybuji :)