Hlavní navigace

V reklamě na internetu se v USA loni poprvé protočilo více peněz než v televizním vysílání

14. 4. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Reklama na internetu byla loni poprvé v historii úspěšnější než reklama v tradičním televizním odvětví. Aspoň ve Spojených státech, které představují jeden z nejobjemnějších trhů. Televize si i tak ukousla pořádný podíl. Navíc, musíme podotknout, že internet překonal běžné televizí vysílání. Pakliže k němu započítáte ještě kabelové stanice, je televizní průmysl nadále neohroženě nejoblíbenější, pokud jde o utrácení za reklamy.

Prodeje reklam v digitálních médiích v USA se podle dat od PricewaterhouseCoopers loni meziročně zvedly o 17 % na 42,8 miliardy dolarů. Trend nepředstavuje žádné překvapení, každý s tím musel počítat. Když si rozebereme reklamy v internetu, vyjde nám, že vyhledávání bylo zodpovědné za necelou polovinu útrat. V roce 2012 to bylo 46 %, loni pak 43 %. Slušný růst zaznamenaly reklamy v mobilech.

 

Tržní podíl se vyšvihl z 9 % na 17 %. Ačkoli se objem peněz v hlavních oblastech reklamy na internetu zvedl, současně s tím se nicméně tržní podíly na úkor mobilů tenčily. Na mobilech pak platí, že si nejlépe vede Google s Facebookem. Druhý jmenovaný se sice s jedničkou v oblasti hledání měřit nemůže, ale rychle roste. Oba dohromady zabírají zhruba 67 % amerického trhu.

WT100

Reklama na internetu objemem převýšila tradiční televize
Reklama na internetu objemem převýšila tradiční televize | Foto: Mashable

Zdroj: Mashable