Zatímco prodeje desktopů šly nahoru o 8,5 %, notebooků obchody firemním zákazníkům dodaly o 28,9 % více. Tablety ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku vzlétly dokonce o 49 %. Teď přijde na řadu několik zajímavých faktů. Zatímco notebooků s Windows se prodalo zhruba stejně co před rokem, desktopy s tímto operačním systémem šly na odbyt o 10 % lépe. Což je zajímavé, protože i Microsoft s Windows míří na tablety.
Pracovní stanice pro náročné uživatele ale očividně nezůstanou doménou Applu. Dále platí, že se prodeje notebooků a desktopů s nakousnutým jablkem propadly o 7 %. Nejvíce se na růstu kategorie podílely kupodivu Chromebooky a méně překvapivě tablety s Androidem. Celkem se obchody zbavily 1,76 milionu zařízení. Před rokem to bylo zhruba 400 000 kusů. Chromebooky v USA dokonce činili 21 % z objemu prodaných notebooků.
Tohle je zřejmě důvod, proč Microsoft v jedné z posledních částí kampaně Scroogled útočí na laptopy s Chrome OS. Jejich nástup je silnější, než kdo předpokládal. Tablety celkově vzrostly na 22 %, přičemž zbytek připadá na notebooky a desktopy. Prodeje tabletů s Windows se ztrojnásobily, což ale nebylo zrovna obtížné, protože před rokem tvořily procento. Ani kousky s Androidem se neměly špatně a rostly o 160 %. Ale pozor, navzdory tomu iPady ve své kategorii dosáhly 59 % tržního podílu.
Kolik se v USA letos prodalo notebooků, desktop a tabletů? | Foto: NPD