Valve chystá vlastní „konzoli“ Steam Box

5. 3. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Magazín The Verge přišel s překvapivou zprávou: Valve, herní studio proslavené sérií Half-Life, ale též distribučním systémem Steam, údajně zabrousí i na trh se železem. Konkrétně se zařízením, které nese označení „Steam Box“. Marně přemýšlím, jak toto zařízení definovat, zaškatulkovat. Má totiž mít specifické znaky herní konzole, zároveň to ale bude plnohodnotný počítač.

Valve na rozdíl od Microsoftu, Sony a Nintenda nehodlá stroje vyrábět a prodávat samo. Představa společnosti je spíše podobná business modelu, na jakém funguje například Nvidia – jeden model GeForce má celou řadu reálných implementací od Asusu po Zotac. Valve pochopitelně nebude dodávat mikročipy; jak už bylo řečeno, jeho „konzole“ bude zcela standardním PC, údajně s procesorem Intel Core i7, 8 GB operační paměti a grafickým akcelerátorem (jak jinak než) od Nvidie.

Poběží na něm jakékoliv hry, nejen ty ze Steamu, ale klidně i z konkurenčního Originu od EA. Vodítkem, jak by mohl Steam Box vypadat, může být sestava Alienware X51, která prý byla navržena podle předběžných specifikací Steam Boxu a mělo by být možné ji na potřebnou úroveň vylepšit. A taky nápadně připomíná konzoli.

Specifikace Steam Boxu by měly být platné po dobu tří až čtyř let. Cílem je poskytnout vývojářům stabilní platformu, podle které mohou nastavit náročnost svých her, a hráčům naopak jistotu, že jejich herní stroj jen tak nezastará. Jelikož se jedná o obyčejné PC, nebude problém si sestavu splňující parametry Steam Boxu postavit i svépomocí, ne? Kromě specifikací hardware ale prý Valve zatoužilo i po jednotném gamepadu, který by měl být nedílnou součástí každého pravého Steam Boxu. Což myšlenku posouvá blíž světu konzolí.

Následující diagram pochází z patentové přihlášky Valve a napovídá, že gamepad by mohl mít vyměnitelné komponenty, aby vyhověl nárokům pohodlného ovládání různých typů her.

Kontrolní otázka: co bylo klíčovým faktorem úspěchu u stávající generace konzolí? Správně, inovativní ovládání! Právě to by mohlo být esem v rukávu Steam Boxu, jak naznačil sám Gabe Newell, když se před novináři už v září 2010 rozpovídal o možném využití „biometrie“ ve hrách.

Ovladače by například mohly sledovat galvanickou odezvu pokožky, tedy jak se hráč zrovna potí, nebo jeho srdeční tep. Nebo užitečnější věci jako sledování, kam se zrovna hráč dívá. Valve už senzory sledující tyto odezvy používá při interním testování her a díky tomu vývojáři tuší, v jakém rozpoložení se hráč v daném okamžiku může nacházet. Zpráva, že Valve vyvíjí netradiční herní ovladač, se znovu objevila před pár týdny, takže předpokládáme, že Gabe Newell nemluvil jen tak hypoteticky a v Aperture Laboratories již pilně testují v tajnosti vyvinuté prototypy.

bitcoin_skoleni

The Verge dále tvrdí, že představení Steam Boxu je velice blízko – údajně by se mohlo odehrát na letošní Game Developer Conference, která se koná tento týden (5.–9. března), případně na E3 počátkem června/júna.

Zdroj: The Verge