No nic, tesil jsem se, ale ted je to jasne VR nebude. Cena je proste prilis vysoka a navic proste mam pocit, ze VRku zvoni umiracek a ze se na to hry delat nebudou a vyhnije to.
Pokud to nebude pouzivat dostatek hracu, tak proste vyvojari se na to orientovat nebudou a ta extremne vysoka cena tomu fakt nepomuze.
Jinak teda konecne VR se slusnyma parametrama, akorat tim LCD si nejsem uplne jistej. Ale je to jedno, ted uz stejne vim, ze to neni urcene pro me.
Bohuzel Oculus Rift je proste slabota, Rift S v podstate ty parametry i o neco horsi. Veci co predstavili vyrobci v navaznosti na WMR, to je taky trapny, no a malinko jsem premyslerl o Questu kvuli mobilite, ale teda jedine bych sel do te levnejsi verze a jestli tam pujdou nainstalovat dve az tri hry a vic toho nepujde, tak taky o nicem. Ikdyz tam ani neni jasny, co to bude podporovat, muzou to byt jen nejake gigove hricky, kterych se tam vejde 60. No proste celkove jsem zklamany, ale zase aspon usetrim. :-/
LCD je v pohode. PSVR používa LCD displej a pocitovo aj napriek nižšiemu rozlíšeniu má pre mňa lepší obraz ako prvé HTC Vive, ktoré používa pentile AMOLED. Určite ale by som neprechádzal na novší headset, ktorý by nemal aspoň rozlíšenie 2048x2048 na oko a väčší FOV. Tých 1440x1600 sa mi zdá stále málo za tie peniaze na upgrade. U mňa je ale čím ďalej tým pravdepodobnejšie, že si radšej kúpim PS5 a PSVR 2 ako nejaký headset na PC či mobile. :-)
Inak si nemyslím, že by VR začalo "umierať". Čo sledujem teraz hlavne PSVR, tak vychádza dosť zaujímavých hier. A minimálne pre PS to nijak neustáva. Z posledných pár mesiacov som si kúpil Tetris, AstroBot, Here they Lie a Inpatient. Všetko zaujímavé a zábavné hry. Okrem nich majú vyjsť aj ďalšie:
http://www.pushsquare.com/news/2019/03/guide_upcoming_psvr_games_in_2019
Ono se to nezda, ale 130 a 110 je velky rozdil, protoze 130 je priblizne zorne pole, ve kterem clovek vnima okamzite. Zatimco u 110 nejak tusis, ze tam neco chybi. Samozrejme 170 uz bude opravdu hodne realne, ale problem s vykonem dnesnich grafik, na to aby clovek mel minimalne RTX2080Ti.
Pimax 5K sem tam lidi uz maji z Ciny a jsou s tim, co jsem slysel, problemy. Nehlede na to, ze ta RTX2080Ti je tam nutnost. Ono mozna muze byt, ze kdyby lidi tu grafiku meli, ze by to zarizeni problematicke, jak tvrdi, nebylo.
Kazdopadne je to taky drahe, zvlast kdyz jeste vezmu v potaz grafiku.
Simulatory chapu, ze to tam je realnejsi, jenze to je uzka oblast lidi a pokud budou ty VR takto drahe, tak to skonci tak, ze to bude jen na simulatory a dost mozna se to jeste zdrazi, protoze z toho bude profi nastroj cileny mimo mainstream. Prijde mi to skoda, protoze to ma velky potencial, ale kazdopadne radeji jeste par let pockam, jak to dopadne, nez abych se do toho ted hnal a utracel za to velke penize, kdyz to prave taky dopadnout nemusi. (Nejsem cilovka pro simulatory.)
Ja som to cital nevihoda toho blikania ako u CRT, lenže ake CRT tie lacne blikali 60Hz a to bolo citiť na očiach a bolela s toho hlava po dlšej praci, lenže tie kvalitnejšie ako som mal ja blikali 120Hz - 160Hz a tam už blikanie nebolo vôbec viditelne a aj po dlhej praci oči neboleli, mne sa velmi ťažko s CRT prechadzalo na LCD, teraz mam LCD 144Hz 32" to už sa da. A ked spoja dobre veci s LCD aj CRT tak s toho môže vyjsť zaujimavi system zobrazenia. Nevihoda VR je strašne hruba pixelacia a nizka frekvencia zobrazovania, ak sa toto porieši tak to bude parada.
Myslím, že na CRT začne ozářený bod luminoforu pohasínat jakmile se vychýlený paprsek začne věnovat dalšímu bodu a to až do vykreslování stejného bodu dalšího snímku. Frekvence blikání je tedy shodná se snímkovou frekvencí.
V případě Valve Index VR, jestli jsem to správně pochopil, dojde k vypnutí podsvícení pouze na dobu změny obrazu (zmíněné desetiny ms). Takže půjde o 120-144 pulsů/s s řádově kratším zatměním než je doba trvání vlastního obrazu. Asi bych to nesrovnával bych to s PWM regulací podsvícení u LCD v řádu jednotek stovek Hz, která mohla mít podle nastaveného jasu poměr střídy podstatně větší. Zatmění na 0,5ms z hlediska vnímání asi spíš odpovídá PWM 2kHz, což by se možná již řadilo k "FlickerFree" řešením podsvícení.
Aby to bylo účinné v maskování artefaktů odezvy, tak to setmění musí trvat celkem dlouho (do doby, než se obraz pokud možno ustálí). Já to teda chápu tak, že ta udávaná perzistence je doba, kdy je ten obraz rozsvícený, která je tím pádem hodně krátká. V rámci jednotlivého snímku v té rozsvícené době už asi není žádný důvod dál blikat, takže podle mě je to nějak takhle: několik ms tma - 0,5ms snímek 1 - několik ms tma - 0,5ms snímek 2 - několik ms tma - 0,5ms snímek 3 ....
Oko (respektive mozek) si ten obraz podrží, i když reálně zmizel, stejně jako u toho CRT. Takže člověk to vnímá jak neustále rozsvícený obraz a tu tmu neregistruje.
Respektive třeba podle tohohle videa se zdá, že CRT ani nikdy není schopné mít rozsvícených víc než několik řádků na jednou a stejně to oko drží a složí z toho celý obraz: https://www.youtube.com/watch?v=3BJU2drrtCM
U LCD by to (snad?) takovej masakr být neměl.
Já vždycky koukám když někde vidím lidi básnit o tom, jak bylo CRT lepší :/