Názor k článku VR Brýle Valve Index jsou tu: 144 Hz a ULMB, nové snímání i ovladače, ale dost stojí od Jan Olšan - Aby to bylo účinné v maskování artefaktů odezvy,...

  • 4. 5. 2019 21:42

    Jan Olšan (neregistrovaný)

    Aby to bylo účinné v maskování artefaktů odezvy, tak to setmění musí trvat celkem dlouho (do doby, než se obraz pokud možno ustálí). Já to teda chápu tak, že ta udávaná perzistence je doba, kdy je ten obraz rozsvícený, která je tím pádem hodně krátká. V rámci jednotlivého snímku v té rozsvícené době už asi není žádný důvod dál blikat, takže podle mě je to nějak takhle: několik ms tma - 0,5ms snímek 1 - několik ms tma - 0,5ms snímek 2 - několik ms tma - 0,5ms snímek 3 ....

    Oko (respektive mozek) si ten obraz podrží, i když reálně zmizel, stejně jako u toho CRT. Takže člověk to vnímá jak neustále rozsvícený obraz a tu tmu neregistruje.

    Respektive třeba podle tohohle videa se zdá, že CRT ani nikdy není schopné mít rozsvícených víc než několik řádků na jednou a stejně to oko drží a složí z toho celý obraz: https://www.youtube.com/watch?v=3BJU2drrtCM

    U LCD by to (snad?) takovej masakr být neměl.
    Já vždycky koukám když někde vidím lidi básnit o tom, jak bylo CRT lepší :/