Naopak Windows hypervisor (Hyper-V) je zapnutej defaultně a zbavit se ho (pokud potřebujete, například na AMD procesorech, kde si ještě 20H2 nerozumněli s AMD virtualizací) jde pouze přes příkazovou řádku, nikde v systému pro to grafický klikátko není. Pravda je, že VBS technologie zahrnuje hned několik věcí, takže je to trochu zavádějící. Každopádně základní virtualizace ve Windows 10 je zapnutá vždy, ostatní fíčury VBS si pak člověk musí aktivovat sám, to ano. Otázka je, co je ve Windows 11 problém, nebo zda se to děje i na 10 a je to prostě vlastnost - nějakou režiji VBS mít musí, i když z těch testů to je docela silná káva. Já některé věci z VBS aktivní mám, protože jsou to dle mého názoru jedny z nejužitečnějších vylepšení, co Windows 10 přinesly, ale nenapadlo mě, že bez nich bych mohl mít o 20FPS víc (což bych využil naposledy v květnu, od té doby jsem žádnou hru kvůli nedostatku času nezapnul)...
Vtipný spíš bude sledovat, jak se největší hlásné trouby o tom, jak je Windows špatný, budou čertit nad tím, že Windows 11 zavádí VBS, když po oddělení kernelu (i když je jiné než na Linuxu) všichni z nich volají od počátku Windows. Ale i potom na Windows půjde 90% her lépe než na Linuxu a mávnutím Steam Decku se to ze dne na den nezmění.