S cenou VDSL od O2 mám aktuální a poměrně zajímavou zkušenost. Na běžné lince 800 020202 jsme po operátorovi chtěli KPU pro přechod k jinému poskytovateli, protože stávajících 499Kč za "Internet Optimal HD" (rychlost si nevybavuji, ale reálně byla kolem 80/8) bylo moc peněz a stačila by i nižší rychlost. Přepojili mě tedy na retenční oddělení, kde nám jako stávajícímu zákazníkovi nebyli ochotni nabídnout nižší cenu než 399Kč za (nejspíš - už si to přesně nevybavuji) "Internet HD Stříbrný" s deklarovanou rychlostí 50/5. Nechali jsme si tedy poslat KPU číslo, protože jsme měli lepší nabídku, a za dva dny od O2 došel dopis s ČVOP číslem, které mělo platnost 20 dní. V dopise byly popsány 3 možnosti, jakými klient může postupovat:
3. možnost byla "Úplné zrušení čísla", což jsme nechtěli.
2. možnost byla "Přechod k jinému poskytovateli", což jsme měli v plánu.
1. možnost (a nakonec nejzajímavější) byla "Naše nabídka", kde bylo uvedeno "Záleží nám na Vaši spokojenosti a Váš názor samozřejmě budeme respektovat. Ale ještě než se rozloučíme, máme pro vás speciální nabídku pro stávající zákazníky. Zavolejte nám na 800 33 00 69, a my vám řekneme víc."
Po zavolání na číslo z "Naše nabídka" se operátorka zeptala z jakého důvodu měníme poskytovatele a když jsme řekli, že máme levnější nabídku a stačí nám rychlost jen 20/2, hned nabídla "Internet HD Bronzový" (20/2) za trvalých 249Kč, nikoliv tedy jen akčně na prvních 6 měsíců.
Nabyl jsem tedy dojmu, že klasické retenční oddělení, na které vás přepojí normální operátoři, už nemůže nabízet zajímavé slevy. Těch se člověk domůže až když zavolá na to telefonní číslo v dopise s ČVOP. Proto bych doporučil před přechodem jinam uskutečnit ještě jeden poslední hovor.
Na druhou stranu může při podpultové nabídce nějakou roli hrát historie klienta. U nás to také mohlo být to, že žádné další služby od O2 nevyužíváme a tímto bychom se O2 zcela zbavili.
VDSL od O2 či T-Mobilu je na půl roku levné. Pak najdete výhodnější poskytovatele .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Má to jeden společný problém, tím je " PAUŠÁL " !
Jakmile dojde k jakémukoli problému ze strany operátora, má nás v hrsti a nelze jen tak utéct od vzniklého problému.
I když problém zaviní operátor, chce po nás více peněz než mu přísluší, my jsme mu ze zákona povinni zaplatit požadovanou částku !
Až pak si můžeme stěžovat !
Stejně, jak tomu bylo kdysi na Vojně za Komančů !
Proto bych nikomu takové " VÝHODY " nedoporučoval !
Co je Výhoda, je Předplacená SIM, např. 100GB/300kč.
Platím až ve chvíli potřeby, žádný zákon a smlouva do toho nekecá .