Solas vychází z předpokladů, že na silnici jsou auta jen 10 % času. Do roku 2050 by se měla energetická spotřeba zdvojnásobit. Integrovat fotovoltaiku co silnic by mělo být jednoduché a k rázu krajiny citlivější než obří farmy panelů umístěných na běžné půdě. Dvacet metrů čtverečních Wattwaye prý dokáže zásobit energií jeden rodinný dům.
Panely tvoří polykrystalický křemík obalený v odolném pryskyřičném substrátu. Celková vrstva nemá na výšku ani centimetr, lepí se přímo na původní asfaltový povrch. Odolá nepřízni počasí i tření aut. Problém jí nedělá ani sněžný pluh. Vrstva navíc slibuje dobrou přilnavost, takže na ní auta nebudou klouzat. Výrobce panely otestoval v Chambéry a Grenoblu, kde bez poškození vydržely průjezd milionu vozů, tedy několika letům běžného provozu.
Jestli s papírovými předpoklady a laboratorními testy budou souhlasit i zkušenosti z reálného provozu, může dojít k rozšíření technologie. Vybudování kilometrového úseku v Tourouvre-au-Perche stálo 5 milionů eur. Francie chce v budoucnu pokrýt až tisíc kilometrů silnic. Nasbíráním zkušeností a rozšířenou výrobou by měly časem klesnout náklady.
Zdroj: Colas via The Guardian