Hlavní navigace

Názor k článku Velká změna v plánech GPU od AMD: Herní karty se spojí s AI akcelerátory do jedné architektury od Jan Olšan - No nevím, oni teda hry vy roce 1985...

  • 17. 9. 2024 9:11

    Jan Olšan

    No nevím, oni teda hry vy roce 1985 byly taky hodně primitivní, takže nemusí být releventní.
    Ale i když to pominu, tak určitě to, že tehdy ještě myš nebyla běžná, přece neznamená, že hry ji nepotřebují? To by se dalo říct, že na myši nemusí být kolečko, protože přece na původních myších taky nebylo a Amiga se bez toho obešla. Přitom kolečko je jedna z největších inovací pro pohodlné používání počítače, možná největší od barevnýho monitoru :D

    Spousta věcí je bez myši zbytečný utrpení. I ty RPGčka se dnes dají dělat pro konzolový hraní gamepadem - ale taky je na tom jasně vidět, jak neoptimální to je, Viz třeba Dragon Age - velmi zdlouhavá a opruzní práce s inventářem, obrazovkama postavy, deníku/codexu atd... když to člověk srovná s RPGčkem dělaným pro PC, tak UI horor.

    Ale není to jenom moderna, že některý hry prostě potřebujou myš a zkoušet je dělat bez myši je bláznovství, ukázal už Dungeon Master v osmdestákách (premiéru měl na Atari ST, iirc).