Hlavní navigace

Názor k článku Velká změna v plánech GPU od AMD: Herní karty se spojí s AI akcelerátory do jedné architektury od Jan Olšan - No myslím že relativně primitivní z hleidska svojí...

  • 17. 9. 2024 20:50

    Jan Olšan

    No myslím že relativně primitivní z hleidska svojí komplexity byly docela určitě, to snad nemůže být kontroverzní.

    "protože není nutno trefovat ovládací prvky na obrazovce"

    To je ale IMHO pohled z úplně špatného úhlu. To implikuje, že není důvod, aby ve hře bylo něco, co by člověk měl chtít nebo potřebovat trefit na obrazovce. A to je IMHO úplně špatně, vždyť to je absurdní omezení.

    Příklad z toho Dungeon Master: v místnosti je puzzle, kdy na stěně je schované (viditelné, ale nenápadné) tajné tlačítko. Výzva je v tom, si ho všimnout no a pak na něj kliknout. Představa, že pro takovýhle styl hraní jsou lepší klávesové zkratky je absurdní, IMHO. Nebo přehazování věcí v inventáři, kdyby to člověk musel dělat klávesnicí, tak z toho za chvíli třeští, myš je pro to naopak zcela přirozená. Klávesnice je zase dobrá k ovládání pohybu (navíc umožňuje souběžně ovládat pohyb a jiné věci zase myší).

    To je jako trvat na tom, že point&click adventury byly krok zpět a že pro hráče bylo mnohem přirozenější, zábavnější a příjemnější mydlit do klávesnice příkazy...

    17. 9. 2024, 20:52 editováno autorem komentáře

    Metody vstupu má smysl používat k tomu, k čemu se hdoí, ne nasilu ke všemu. Trošku mi to připomíná když jsem viděl linuxácký blog o tom, jak ovládat klávesnicí třeba pohyb a browsení na webových stránkách, bolela z toho hlava už jen když jsem to četl. Taky přece nezkoušíme psát tak, že si otevřeme klávesnici na obrazovce a klikáme tam na písmenka...

    Dostal jsem se teda pěkně daleko od tématu koukám. Ale celkově si myslím, že absence myši u konzolí není proto, že myš pro hry obecně není potřeba, ale proto, že se s dnešním stylem konzolí špatně snáší. Čili je to tak, že ta myš by i konzolím prospěla, jenom ji musí oželet a snažit se to nějak kompenzovat (a je to negativnum, ne pozitivum) . Tudíž možnost hrát s myší (ale třeba i s tou klávesnicí místo gamepadu...) bych bral jako důvod, proč hraní na PC má smysl a konzole není "the only way".

    Edit: Jinak ty zkušenosti s těma terminálama IMHO jsou důležitá poznámka. Když s tím člověk děla hodně a práce s tím pro něj byla navíc formativní, tak se přizpůsobí věcem, které pro obyčejného člověka jsou až neskutečné. Ale to neznamená, že ten styl práce je přirozený a ergonomický, to by se poznalo spíš na tom, jaká je mentální námaha, když s tím dělá někdo nepřipravený, nebo jak dlouho trvá, než se na to člověk vycvičí... Když se člověk jednou (ideálně zamlada) naučí hrát na hudební nástroj, tak mu taky už pak nepřijde, že to je obtížné :)