Hlavní navigace

Víme, jak vypadá typický český čtenář elektronických časopisů a novin

10. 10. 2012

Sdílet

Zdroj: Redakce

Většina čtenářů má 18–34 let, v 82 % případů nakupuje z PC nebo notebooku, a to nejčastěji mezi 8. až 11. hodinou, případně 20. až 22. hodinou. Hlavním nákupním dnem je středa. Typický čtenář raději nakupuje jednotlivá čísla než dlouhodobé předplatné. Pokud už nakupuje přímo z mobilního zařízení, v 70 % případů je to skrz systém iOS. Tyto údaje vyplývají ze statistik největšího českého distributora e-časopisů a e-novin Publero.com.

Do Publera je aktuálně zapojeno přes 100 vydavatelů a jejich 400 titulů. Během dvou let si Publero zaregistrovalo 33 000 uživatelů. Jen letos se počet titulů zčtyřnásobil a uživatelů je třikrát více. Přesný počet platících čtenářů ale neznáme.

Zatímco na začátku roku vznikal podnět k digitální distribuci výhradně z naší strany, dnes nás vydavatelé ohledně této formy prodeje svých titulů oslovují aktivně sami,“ dodal ke změně přístupu vydavatelů Petr Korytar, ředitel divize Publishing ve společnosti Publero.

 

Skrz Publero můžete číst také tituly našeho vydavatelství Extra Publishing. Jsou to vědecko-populární časopisy 100+1 zahraniční zajímavost, Tajemství vesmíru, Svět obrazem, případně počítačové Extra PCNejlepší PC rady a návody. Naše e-tituly rovněž najdete na Rájknih.cz a speciální čtečce iReader pro iPad.

Zdroj: TZ Publero