Série sedmi videí odstartuje dnes na více sociálních sítích. Kromě TikToku budou ke shlédnutí na Instagramu, Twitteru, Facebooku a YouTube. Pro vládu je vytvoří influenceři Anna Šulcová a Jakub Gulab. Kampaň poběží do poloviny února. Mezi prvními o tom informovala Lupa.cz. V žebříčku největších českých tiktokerů (za listopad) je Anna Šulcová na 14. místě.
„Nápad těch úspěšných mladých lidí, kteří mi řekli, že o pandemii informují na svých sítích už dlouho, a teď mají chuť udělat ve spolupráci s Úřadem vlády kampaň a to dokonce zadarmo, se mi samozřejmě líbil. Je skvělé, že to s mými kolegy dotáhli do konce. Moc jim děkuju, že v téhle době takto pomáhají veřejnosti s osvětou,“ říká Andrej Babiš.
„Koukejte na ten lustr!“
https://www.tiktok.com/@strakovka/video/6922829037660392710?referer_url=https%3A%2F%2Fwww.lupa.cz%2Faktuality%2Fvlada-ma-nove-ucet-na-tiktoku-influenceri-tam-maji-vyvracet-dezinformace-o-ockovani%2F&referer_video_id=6922829037660392710&is_copy_url=0&is_from_webapp=v2&sender_device=pc&sender_web_id=6923114635034936837
Úřad vlády uvádí, že oba influenceři připravili kampaň zcela zdarma. Hlídač státu ovšem zveřejnil smlovu, která je vedena jako nákup reklamního prostoru mezi Medialer s.r.o. a Úřadem Vlády na půl milionu korun bez DPH. V rejstříku je na firmu vedena právě tato jediná smlouva na 605 tisíc korun.
Medialer s.r.o. patří právě Jakubu Gulabovi a založen teprve byl před necelými dvěma měsíci s vkladem 1000 Kč. Za Úřad vlády smlouvu podepsal Vladimír Vořechovský, který je ředitelem odboru komunikace a spolu s Markem Prchalem patří do úzkému týmu Andreje Babiše.
Pokud je tvrzení Úřadu pravdivé, musí celá částka sloužit pro zaplacení sponzorovaných příspěvků na zmíněných sociálních sítích. Svůj názor k tomu na Twitteru sdělil i mnohem známější influencer Kovy.
https://twitter.com/kovy_gameballcz/status/1354893881024933890
A také Janek Rubeš.
https://twitter.com/janekrubes/status/1355089000340598788