Vláda ČR utratila 605 tisíc za propagaci na TikToku pomocí mladých influencerů. Půjde o kampaň k očkování

29. 1. 2021

Sdílet

 Autor: Vláda
Včera obletěla internetem zpráva, že Úřad vlády utratil 500 000 Kč za propagaci na TikToku. Až dnes přitom vydal tiskovou zprávu, kde k tomu uvádí první informace. Má jít o kampaň na vyvracení dezinformací o očkování na nemoc Covid-19 a je prý zdarma. Čemuž ale tak úplně neodpovídá smlouva.

Série sedmi videí odstartuje dnes na více sociálních sítích. Kromě TikToku budou ke shlédnutí na Instagramu, Twitteru, Facebooku a YouTube. Pro vládu je vytvoří influenceři Anna Šulcová a Jakub Gulab. Kampaň poběží do poloviny února. Mezi prvními o tom informovala Lupa.cz. V žebříčku největších českých tiktokerů (za listopad) je Anna Šulcová na 14. místě.

Nápad těch úspěšných mladých lidí, kteří mi řekli, že o pandemii informují na svých sítích už dlouho, a teď mají chuť udělat ve spolupráci s Úřadem vlády kampaň a to dokonce zadarmo, se mi samozřejmě líbil. Je skvělé, že to s mými kolegy dotáhli do konce. Moc jim děkuju, že v téhle době takto pomáhají veřejnosti s osvětou,“ říká Andrej Babiš.

„Koukejte na ten lustr!“

https://www.tiktok.com/@strakovka/video/6922829037660392710?referer_url=https%3A%2F%2Fwww.lupa.cz%2Faktuality%2Fvlada-ma-nove-ucet-na-tiktoku-influenceri-tam-maji-vyvracet-dezinformace-o-ockovani%2F&referer_video_id=6922829037660392710&is_copy_url=0&is_from_webapp=v2&sender_device=pc&sender_web_id=6923114635034936837

Úřad vlády uvádí, že oba influenceři připravili kampaň zcela zdarma. Hlídač státu ovšem zveřejnil smlovu, která je vedena jako nákup reklamního prostoru mezi Medialer s.r.o. a Úřadem Vlády na půl milionu korun bez DPH. V rejstříku je na firmu vedena právě tato jediná smlouva na 605 tisíc korun.

Medialer s.r.o. patří právě Jakubu Gulabovi a založen teprve byl před necelými dvěma měsíci s vkladem 1000 Kč. Za Úřad vlády smlouvu podepsal Vladimír Vořechovský, který je ředitelem odboru komunikace a spolu s Markem Prchalem patří do úzkému týmu Andreje Babiše.

Pokud je tvrzení Úřadu pravdivé, musí celá částka sloužit pro zaplacení sponzorovaných příspěvků na zmíněných sociálních sítích. Svůj názor k tomu na Twitteru sdělil i mnohem známější influencer Kovy.

https://twitter.com/kovy_gameballcz/status/1354893881024933890

ICTS24

A také Janek Rubeš.

https://twitter.com/janekrubes/status/1355089000340598788

Autor článku

Šéfredaktor Cnews.cz, dříve editor Computeru. Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.