První bod obžaloby – i když se hovor už spojí, druhá strana vás často neslyší. Na povolení použití mikrofonu jste navíc dotázáni až v průběhu prvního hovoru, což je trochu pozdě. Za něco málo možná může použitá technologie – aplikace funguje ve Flashi –, nicméně svádět na ni vše nelze. Samotný hovor, pokud se tedy spojí, pak funguje překvapivě hladce – není znatelné žádné zpoždění, kvalita zvuku je srovnatelná s voláním z telefonu. Volaný navíc vidí přímo vaše číslo, což u obdobných služeb nebývá zrovna vždy pravidlem.
Sečteno podtrženo, funkce by potřebovala značné vylepšení přinejmenším po technické stránce. Svou roli přirozeně hraje to, že jde pouze o testovací verzi. To je ale vysvětlení, ne omluva. Pokud vývojář aplikaci vypustí mezi uživatele, měla by se nacházet alespoň v takové fázi, kdy je schopná plnit svůj hlavní účel. To bohužel není tento případ. Než že by byl tento nástroj spolehlivým, je spíše sázkou do loterie: když se servery zrovna umoudří, třeba si i zavoláte. Proto stále považuji za snadnější vzít do ruky telefon.
Dobrý nápad uchopený za špatný konec
Technické nedostatky, byť jsou výrazné, přesto nejsou důvodem k zavržení tohoto nápadu. Jde o novinku, kterou operátor teprve zkouší – a k tomu zkrátka komplikace neodmyslitelně patří. Co mě mrzí spíš, to je nevhodné uchopení celé myšlenky volání z webu do mobilní sítě.
Vodafone má vlastní komunikační portál Park, v jehož rámci vlastně tuto funkci testuje. Namísto toho, aby ji implementoval vedle dalších nástrojů přímo na hlavní stránku, ji zastrčil kamsi do marginální záložky, a to ještě v podobě doplňkové aplikace. Když už se tedy vývojáři nezmohli na to, aby nástroj vhodně integrovali mezi stávající funkce, mohli jej alespoň výmluvně umístit na hlavní stránku.
Vodafone k testování přistupoval s tím, že se chce přesvědčit, zdali by se tento nástroj uchytil na trhu. Uchytil, stačilo by k tomu učinit dva, nebo vlastně tři kroky: vylepšit technické pozadí a vytáhnout nástroj z rumiště na hlavní stránku (a vhodně ho integrovat se stávajícími funkcemi). V současné podobě a se současným hodnocením (od uživatelů si aplikace vysloužila necelé dvě hvězdičky z pěti) je však spíše pravděpodobnější, že skončí v šuplíku nezrealizovaných nápadů. A je to docela škoda.