VR stroj na záda, 16nm Tegra a 180Hz monitor. Zajímavosti z výstavy [Computex]

31. 5. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Na Tchaj-wanu se tento týden opět rozzuřil každoroční veletrh počítačové techniky (a související spotřební elektroniky) Computex. Z pohledu nás novinářů to má jednu velkou nevýhodu: během těchto týdnů se toho většinou v oblasti hardwarových komponent, periferií a bižuterie objeví strašně moc a není v lidských silách všechno zajímavé zachytit. Z tohoto důvodu vás nyní čeká velice roztříštěná a těkající aktualita, jelikož vezmeme najednou několik vesměs nesouvisejících věcí, které Computex prvního dne vychrlil a stojí za pozornost.

 

Jetson s 16nm Tegrou

Víceméně náhodnou volbou padla
volba „otvíráku“ na druhdy mobilní a nyní spíše embedded
ARM čipy od Nvidie. Na Computexu se totiž objevily obrázky zatím
nevydané Tegry s grafikou architektury Pascal (a tedy soudím, že
16nm výrobním procesem). Jednak v modulu
Drive PX 2 pro auta
, který již známe (všimněte si však
nového vzhledu MXM karet s GP106, mají méně osazených paměťových
čipů a nové rozvaděče tepla). Kromě toho ale Nvidia také
ukazovala modul s jednou Tegrou, určený do nadcházející desky
Jetson, která nahradí současný model Jetson
TX1
s Maxwellovskou Tegrou. Všimněte si jinak, jak je 16nm
Tegra velká – vypadá to na víc jak 160 mm².    

 

 

180Hz monitor

Nvidii potěšil Asus, který pro její
grafiky vydal nový herní monitor podporující technologii G-Sync.
Asus ROG Swift PG248Q je na jednu stranu nijak ohromující – 24"
panel typu TN má rozlišení jen 1920 × 1080 bodů. Ovšem pozor,
toto LCD podporuje díky „přetočenému“ rozhraní obnovovací
frekvenci až 180 Hz. Spolu s 1ms odezvou by tedy pro nějaké
výkonové hraní nemuselo jít o špatnou volbu, mělo by dokonce
jít o oficiální monitor některých soutěžních herních akcí.

Asus ROG Swift PG248Q
Asus ROG Swift PG248Q

 

XConnect od PowerColoru

I další položka souvisí s
grafikami. Firma PowerColor totiž uvedla svou vlastní verzi
externího doku s technologií
Xconnect
. PowerColor Devil Box je určen pro grafiky s rozměry
až 31 × 14 × 5 cm a příkonem až 375 W. Použít lze
jak Radeony, tak GeForce a připojuje se přes Thunderbolt 3.
Součástí je rozbočovač se čtyřmi porty USB 3.0 a jedním
portem typu C (3.0). Kromě toho je vyveden také Ethernet a
pozice pro 2,5" disk (dobrý nápad, pokud je Devil Box používán
jako dok pro notebook, mohla ale být i 3,5"). Cena, která
kazila
podobný box Razeru
, bohužel není známá.

PowerColor Devil Box
PowerColor Devil Box

 

MSI se pouští do chladičů... pro patalogické hráče

Hardwarové firmy nyní často
expandují do nových oblastí, nejinak MSI. Ta se rozhodla zabrousit
do oblasti chladičů pro procesory. Pokud se podíváte na
fotografii, pak vám asi dojde, co tím sleduje. Tato věc bude lahůdkou pro
ty, kdo berou vážně „gamerskou“ estetiku, která v
posledních letech zachvátila oblast hardwaru a přinesla
černo-červené barvy, LED, „agresivní“ loga a plasty. MSI
ukazovalo takovéto designové SLI můstky a když už máte v PC
„vystajlované“ všechno ostatní, pak chladič je logické
pokračování.

Chladič od MSI na Computexu 2016 (Zdroj: techpowerUp)

Chladič od MSI na Computexu 2016 (Zdroj: techpowerUp)
Přesvědčeně designový chladič od MSI na Computexu 2016 (Zdroj: techPowerUp)

 

Virtuální realita na zádech od MSI

A MSI nám dnešní mišmaš bude i
zakončovat, tentokrát něčím skutečně pozoruhodným, ačkoliv se
neodvážím říct, že praktickým. Firma totiž předvedla
koncept, který takříkajíc mobilizuje letos uvedené VR brýle. Ty
normálně vyžadují připojení k PC a nemůžete s nimi tedy někam
jít a užívat si virtuální či rozšířenou realitu v plenéru.
Proto MSI vymyslelo batohové PC (opět designově hráčské). Jeho
šasi obsahuje desktopové komponenty (GTX 980, Core i7) a zároveň
baterii, která u prototypu umožňuje hraní po dobu hodiny až
hodiny a půl.

 

ICTS24

Šasi má porty nahoře, výdechy
chlazení zboku (tady by asi bylo lepší přepracovat vše k
vyfukování dozadu) a hráč je od odpadního tepla izolován
textilním podkladem. Váha tohoto systému ani plány na sériovou
výrobu sděleny nebyly, soudím ale, že zatím zůstane u konceptu.
Současné brýle s volným nošením nepočítají a používají
různé externí krabičky a senzory a také příliš velké
množství nešikovných kabelů. Nicméně při troše snahy by v
této podobě mohly vzniknout použitelné soupravy pro outdoorové
hraní s rozšířenou realitou.

Zdroje: 4Gamer,
PC
Perspective
, VideoCardz,
techPowerUp,
Tom's
Hardware