Z výzkumu PayPalu vyplývá, že 37 % Čechů nakupuje online jednou nebo dvakrát za tři měsíce, 16 % Čechů ale i několikrát za měsíc. Z dotazníků firma dále zjistila, že 70 % lidí by nakupovalo více, kdyby vrácení zboží bylo zcela zdarma. Motivace pro nasazení Refunded Returns je tedy jasná. Pár lidem firma vrátí peníze, ale zase protočí více peněz na tržbách obchodníků díky provizi z prodeje.
Podmínkou samozřejmě je, abyste zboží přes PayPal také nakoupili. Není možné zaplatit kartou nebo na dobírku a pak PayPal žádat o úhradu poštovného. Služba poběží v pilotním provozu od konce roku, zažádat si o ní zdarma můžete zde.
Proces vrácení funguje tak, že musíte nejdříve vyplnit tento formulář, přiložit k němu podací lístek plus nákupní doklad a poslat tyto dokumenty na e-mailovou adresu uvedenou ve formuláři. Peníze by měly dorazit do 10 dnů. PayPal vyplácí poštovné až do výše 820 Kč, což stačí i na zásilky ze zahraničních e-shopů. Do konce roku může každý zažádat o vrácení poštovného maximálně třikrát, viz podmínky.
Novinka má pro průměrného Frantu nakupujícího dvě úskalí. Tuzemské obchody se s PayPalem příliš nekamarádí. Z větších obchodů jej ale podporuje třeba Alza nebo Datart. Druhou nevýhodou je, že web i formuláře PayPalu jsou pořád jen v angličtině.
Zdroj: TZ PayPal