PCGH udělalo dva velmi pěkné články obsahující hires obrázky všech vydaných grafických techdem Nvidia i ATI od roku 1999 až dodnes. Tedy u ATI se začíná rokem 2001, kdy fialovovlasá předchůdkyně dnešní Ruby, slečna Ark, demonstrovala schopnosti Radeonu. Pamatuji si ještě starší techdema pro ATI Rage 128, kde byla celkem hezká voda a nějaké částicové efekty, ale i tak v článku na PCGH najdete vše od Dolphin (demonstrace Truform na Radeonu 8500), přes zubatou Rachel, chlupatého medvěda (Fur shader na Radeonu 9700), nádherná ToyShop (Radeon X1800) až po první i poslední demo s vnadnou zrzkou Ruby v hlavní roli.
Obrázky z nejnovějšího dema úprku Ruby po městě před pavoučím robotem a demo Scorpion za použití techniky voxel raytracing jsou kromě jednoho krátkého videa bohužel jediným existujícím a jen částečným důkazem, že taková fotorealistická grafika už na Radeonech HD 4800 běhá. Na spustitelný soubor, jestli jsem něco neprošvihl, stále čekáme a planě se těšíme.
Každopádně, kdo si chce pěkně prohlédnout dema ATI od roku 2001 až do 2009, ať pokračuje v tomto článku na PC Games Hardware. Němčiny se nebojte, jediné co budete potřebovat je slideshow rámeček v dolní části článku, popisek o jaké demo z jakého roku se jedná, je vždy hned pod obrázkem.
Přehled PCGH týkající se společnosti Nvidia sahá ještě o dva roky dále. V roce 1999 vydala Nvidia GeForce-256, první herní grafickou kartu s hardwarovou TnL jednotkou. Tuto vlastnost demonstrovala pomocí 3D aplikace Porsche Boxster, většina z vás si asi pamatuje ošklivku Wandu. Určitě si vzpomenete i na Chameleona (GeForce 3, později vylepšeného k vydání GeForce 4). Zejména mužské populaci utkvěly však v paměti hlavně sexy víly Dawn a Dusk, velmi povedené demo k GeForce FX bylo i to s rezavějícím autem. Poslední tři pěkné holky (mořská panna Nalu k GeForce 6, a trochu asijská Luna k GeForce 7, modelka Adrianne Curry k GeForce 8) byly vystřídány Medusou demonstrující sílu GeForce GTX 200.
Je jich ale ještě mnoho dalších, připomeňte si je zase v článku PC Games Hardware, opět pomocí slideshow.
Mimochodem, na PCGH vyšel ještě jeden zajímavý článek, který ukazuje všechny vydané i dokončované PC hry založené na Unreal 3 enginu. Bez onoho opět takřka čistě obrazového průvodce bych jich napočítal asi jen polovinu.
Rekapitulace:
- Techdema Nvidia 1999–2009
- Techdema ATI 2001–2009