Technický magazín Středního východu, T-break, vyrobil s Jen-Hsunem Huangem, CEO a spoluzakladatelem společnosti Nvidia, velice zajímavé interview. Jen-Hsun v něm například popisuje začátky Nvidie ve třech lidech (Jen-Hsun Huang, Chris Malachowsky a Curtis Priem), přičemž dva byli ženatí a pracovali proto všichni v domě toho třetího; jeden z důvodů, proč revoluční NV1 neuspěla (myslel jsem, že to byla nekompatibilita s DirectX a používání kvadratických ploch namísto trojúhelníků, Jen-Hsun ale popisuje sázku na 1 MB paměti proti 3Dfx se 4 MB paměti a prudké zlevnění RAM ze dne na den) a zmiňuje i GeForce FX.
Nvidia tehdy údajně nebyla schopna pořádně vysvětlit, že na rozdíl od hardwaru ATI nebyla GeForce FX DirectX 9 HW, nýbrž používala vlastní CG (společně s JIT kompilátorem) a rychle na ní běžely jen optimalizované věci. Neoprávněně pak bylo něco označeno recenzenty za cheatování. Stejnou chybu prý nechtějí udělat s Fermi, a proto uvedení produktu předchází osvěta. Tak uvidíme, nakolik se historie nebude opakovat, když slunce začalo na Nvidii svítit od uvedení produktu, který naopak sdružoval všechny podstatné (skutečné) standardy té doby (NV3, první Riva).
Jen-Hsun lidsky vysvětluje i to, proč se nemohou některé jejich produkty oznamovat dopředu (ač by sami možná chtěli) a vůbec se jedná o nestandardní interview bez typických PR řečí. Pýchu nad od píky vybudovanou společností Jen-Hsunovi asi nikdo neodpáře (věděli jste, že Nvidia je ze španělského slova označující závist?), na faktu, že je rozhovor zajímavým zdrojem informací, to ale nic nemění.
Zdroj obrázku a celý rozhovor: T-break