Bing, internetový vyhledávač od Microsoftu, představil zcela nové a přepracované rozhraní. Nové rozložení staví primárně na výsledcích generovaných pomocí umělé inteligence, které mají za cíl poskytnout souhrnné informace na položenou otázku.
V blogovém příspěvku Microsoftu je vidět názorná ukázka v podobě otázky „Co je špagetový western?“ Na ni vyhledávač poskytne shrnující odpověď a jako bonus poskytne doprovodné klíčové charakteristiky a doplňující informace.
Nové rozložení Bingu je jakýmsi postupujícím trendem a odpovědí na konkurenční SearchGPT od OpenAI, AI Overviews od Googlu nebo na nástroj Perplexity. Bing se snaží svůj „AI vyhledávač“ odlišit od ostatních přítomností široké škály okolních informací.
Například na výše zmíněnou otázku ohledně špagetových westernů zobrazil vyhledávač popis o historii a původu žánru společně se souvisejícími videi, nejvlivnějšími filmy, a dokonce i podrobností o hudebních žánrech, které na toto téma vznikly. Všechny zdroje, ze kterých vyhledávač čerpal, zobrazil Bing ve sloupci na pravém okraji obrazovky.
„Tato nová zkušenost kombinuje základy výsledků vyhledávání Bing se silou velkých a malých jazykových modelů (LLM a SLM). Rozumí vyhledávacímu dotazu, kontroluje miliony zdrojů informací, dynamicky přiřazuje obsah a generuje výsledky vyhledávání v novém rozvržení generovaném umělou inteligencí, aby bylo možné efektivněji splnit záměr dotazu uživatele,“ stojí v blogovém příspěvku.
Microsoft si je vědom potenciálního snížení příjmů provozovatelů webových stránek. První získané údaje naznačují, že nový vyhledávač založený na umělé inteligenci udržuje počet kliknutí na webové stránky a zároveň podporuje zdravý webový ekosystém. Generativní vyhledávání je založeno s ohledem na nevykořisťování obsahu a zároveň zachování tradičních výsledků.
Společnost bude novou funkci zavádět postupně a sbírat zpětnou vazbu, která má pomoci k vyladění vyhledávače a zlepšení celkového prostředí v širším měřítku.