Radeon HD 2900 XT 512 MB | |||||
Catalyst 7.12 | Catalyst 8.1 | ||||
3DMark06 | 1 280 × 1 024 | 11 025 | 11 001 | -0,22% | |
3DMark05 | 1 024 × 768 | 19 777 | 19 600 | -0,89% | |
Bioshock DX9 | 1 680 × 1 050 | 66,1 | 62,3 | -5,75% | |
min. fps | 1 680 × 1 050 | 45 | 46 | 2,22% | |
Bioshock DX10 | 1 680 × 1 050 | 45 | 51,4 | 14,22% | |
min. fps | 1 680 × 1 050 | 39 | 39 | 0,00% | |
Bioshock DX10 | 1 680 × 1 050 | 16× AF | 39,7 | 46,5 | 17,13% |
min. fps | 1 680 × 1 050 | 16× AF | 28 | 31 | 10,71% |
Call of Duty 4 | 1 680 × 1 050 | 52,5 | 52,1 | -0,76% | |
1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 34,9 | 35 | 0,29% | |
Call of Juarez DX10 | 1 280 × 1 024 | 23,4 | 27 | 15,38% | |
1 280 × 1 024 | 4× AA, 16× AF | 15,3 | 15 | -1,96% | |
1 680 × 1 050 | 20,1 | 19,9 | -1,00% | ||
Company of Heroes DX9 | 1 680 × 1 050 | 71,8 | 73,6 | 2,51% | |
minimální fps | 1 680 × 1 050 | 23,4 | 22,3 | -4,70% | |
Company of Heroes DX9 | 1 680 × 1 050 | 2× MSAA | 54,3 | 54,1 | -0,37% |
minimální fps | 1 680 × 1 050 | 2× MSAA | 18,7 | 16,2 | -13,37% |
Company of Heroes DX10 | 1 680 × 1 050 | 33,9 | 35,5 | 4,72% | |
minimální fps | 1 680 × 1 050 | 9,9 | 9,6 | -3,03% | |
Crysis | 1 024 × 768 | 35,1 | 35,4 | 0,85% | |
1 280 × 1 024 | 28,4 | 26,9 | -5,28% | ||
1 680 × 1 050 | 23,8 | 24 | 0,84% | ||
1 280 × 1 024 | 4× AA, 16× AF | 24,9 | 25 | 0,40% | |
1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 20,5 | 20,6 | 0,49% | |
1 280 × 1 024 | very high | 16,7 | 14,1 | -15,57% | |
1 680 × 1 050 | very high | 13,5 | 11 | -18,52% | |
Enemy Territory: Quake Wars | 1 680 × 1 050 | 78,9 | 73,8 | -6,46% | |
1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 45,6 | 42 | -7,89% | |
F.E.A.R. | 1 280 × 1 024 | 112 | 112 | 0,00% | |
1 680 × 1 050 | 85 | 85 | 0,00% | ||
1 280 × 1 024 | 4× AA, 16× AF | 82 | 84 | 2,44% | |
1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 67 | 66 | -1,49% | |
F.E.A.R. | 1 280 × 1 024 | 72 | 71 | -1,39% | |
minimální fps | 1 680 × 1 050 | 54 | 54 | 0,00% | |
1 280 × 1 024 | 4× AA, 16× AF | 31 | 28 | -9,68% | |
1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 24 | 25 | 4,17% | |
Gothic III | 1 680 × 1 050 | 46,6 | 46,2 | -0,86% | |
Half-Life 2: Lost Coast | 1 920 × 1 200 | 190,8 | 189,4 | -0,73% | |
1 920 × 1 200 | 4× AA, 16× AF | 95,3 | 95,2 | -0,10% | |
Heroes of Might and Magic V | 1 680 × 1 050 | 102,3 | 103,6 | 1,27% | |
1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 50,6 | 49,6 | -1,98% | |
Lost Planet: Extreme Condition | 1 680 × 1 050 | 26,3 | 26,5 | 0,76% | |
snow | 1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 19,5 | 19,8 | 1,54% |
Lost Planet: Extreme Condition | 1 680 × 1 050 | 39,3 | 40,8 | 3,82% | |
cave | 1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 27,9 | 28,3 | 1,43% |
Medal of Honor: Airborne | 1 680 × 1 050 | 62,8 | 62,1 | -1,11% | |
min. fps | 1 680 × 1 050 | 31 | 31 | 0,00% | |
Quake 4 | 1 280 × 960 | 150,6 | 145,4 | -3,45% | |
1 280 × 960 | 4× AA, 16× AF | 119,5 | 122,1 | 2,18% | |
Serious Sam 2 | 1 280 × 1 024 | 167,8 | 166,2 | -0,95% | |
1 680 × 1 050 | 159,9 | 159,2 | -0,44% | ||
1 280 × 1 024 | 4× AA, 16× AF | 69,6 | 69,8 | 0,29% | |
1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 62,3 | 62,6 | 0,48% | |
Splinter Cell: Chaos Theory | 1 280 × 1 024 | 138,2 | 138,5 | 0,22% | |
1 680 × 1 050 | 113 | 113,2 | 0,18% | ||
1 280 × 1 024 | 4× AA, 16× AF | 104,2 | 104,3 | 0,10% | |
1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 83,8 | 83,9 | 0,12% | |
Splinter Cell: Chaos Theory | 1 280 × 1 024 | 71,1 | 83,1 | 16,88% | |
min. fps | 1 680 × 1 050 | 68,6 | 68,6 | 0,00% | |
1 280 × 1 024 | 4× AA, 16× AF | 56,1 | 56,1 | 0,00% | |
1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 45,4 | 45,5 | 0,22% | |
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl | 1 280 × 1 024 | 100,4 | 100,4 | 0,00% | |
1 680 × 1 050 | 85,7 | 85,8 | 0,12% | ||
1 280 × 1 024 | 16× AF | 92,5 | 92,6 | 0,11% | |
1 680 × 1 050 | 16× AF | 78,7 | 79 | 0,38% | |
The Elder Scrolls IV: Oblivion | 1 680 × 1 050 | 24,1 | 24,3 | 0,83% | |
(trees and grass) | 1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 14,2 | 14,5 | 2,11% |
Oblivion (snow and gate) | 1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 50,7 | 55,2 | 8,88% |
Unreal Tournament 3 | 1 280 × 1 024 | 144,5 | 142,8 | -1,18% | |
1 680 × 1 050 | 118,9 | 120,5 | 1,35% | ||
1 280 × 1 024 | 16× AF | 137,2 | 131,8 | -3,94% | |
1 680 × 1 050 | 16× AF | 106,2 | 105,3 | -0,85% | |
World in Conflict | 1 280 × 1 024 | 29 | 29 | 0,00% | |
1 680 × 1 050 | 27 | 27 | 0,00% | ||
1 280 × 1 024 | 4× AA, 16× AF | 12 | 12 | 0,00% | |
1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 12 | 12 | 0,00% | |
World in Conflict | 1 280 × 1 024 | 14 | 15 | 7,14% | |
min. fps | 1 680 × 1 050 | 14 | 13 | -7,14% | |
1 280 × 1 024 | 4× AA, 16× AF | 7 | 7 | 0,00% | |
1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 7 | 7 | 0,00% |
V podstatě platí, že Catalyst 8.1 pomáhají jen v Bioshocku pod DirectX 10, pro Call of Juarez DX10 benchmark ATI/AMD zkouší všelijak optimalizovat (viz i níže u Radeonu HD 3850), ale to nikoho moc nezajímá, v Crysis na High došlo k mírnému nárůstu, ten je však vykoupen poklesem s Very high nastavením (jež ale stejně není plynulé). Kratší test jsem provedl i s Radeonem HD 3850 256 MB:
Radeon HD 3850 256 MB | |||||
Catalyst 7.12 | Catalyst 8.1 | ||||
Bioshock | 1 680 × 1 050 | DX9 | 45,4 | 38,8 | -14,54% |
1 680 × 1 050 | DX10 | 37,9 | 41,3 | 8,97% | |
1 680 × 1 050 | DX10, 16× AF | 35,7 | 39,9 | 11,76% | |
Bioshock | 1 680 × 1 050 | DX9 | 32 | 28 | -12,50% |
min. fps | 1 680 × 1 050 | DX10 | 29 | 27 | -6,90% |
1 680 × 1 050 | DX10, 16× AF | 25 | 27 | 8,00% | |
Call of Juarez DX10 | 1 280 × 1 024 | 24,3 | 21,8 | -10,29% | |
1 280 × 1 024 | 4× AA, 16× AF | 7,3 | 9,3 | 27,40% | |
1 680 × 1 050 | 18,9 | 20,8 | 10,05% | ||
Crysis | 1 280 × 1 024 | 23,3 | 23,5 | 0,86% | |
high | 1 680 × 1 050 | 18,9 | 19,1 | 1,06% | |
1 280 × 1 024 | 4× AA, 16× AF | 17,8 | 16,9 | -5,06% | |
Enemy Territory: Quake Wars | 1 680 × 1 050 | 69,2 | 66,8 | -3,47% | |
1 680 × 1 050 | 4× AA, 16× AF | 30,2 | 34,5 | 14,24% | |
Unreal Tournament 3 | 1 280 × 1 024 | 125,9 | 128,2 | 1,83% | |
1 680 × 1 050 | 95,4 | 95,5 | 0,10% | ||
1 280 × 1 024 | 16× AF | 115,6 | 116,8 | 1,04% | |
1 680 × 1 050 | 16× AF | 86,3 | 86 | -0,35% |
Optimalizace DirectX 10 Bioshocku na úkor DirectX 9 je ještě patrnější, v Call of Juarez a Enemy Territory Quake Wars si Radeon i přes 256MB frame buffer polepší se zapnutým anti-aliasingem (multi-sampling).
A ještě pro pořádek, testováno bylo na této sestavě:
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core 2 Duo E6750 @ 3,2 GHz (8× 400, 1,325 V) |
Chladič | Arctic Cooling Freezer 7 Pro |
Základní deska | Asus P5K-E WiFi AP (Intel P35) |
Paměti | Kingston KHX6400D2ULK2/2G @ 960 MHz, 4-4-4-12, 2T, 2,1 V |
Pevný disk | Western Digital Caviar SE16, 250 GB (WD2500KS) |
Mechanika | Toshiba SD-H802A, HD DVD-ROM |
Zdroj | Cooler Master iGreen Power, 500 W |
Skříň | Cooler Master Centurion 534 lite |
Chlazení | Noctua NF-S12 @ 800 rpm, Cooler Master 12 cm @ 800 rpm |
Regulace | Scythe Kama Meter |
Grafické karty | ATI Radeon HD 2900 XT, 512 MB, 743/828 MHz |
ATI Radeon HD 3850, 256 MB, 668/828 MHz | |
Operační systém | Windows Vista Ultimate, 32-bit |
Ovladače | ATI Catalyst 7.12 WHQL |
ATI Catalyst 8.1 WHQL |
Nějaký závěr? Catalyst 8.1 se vyplatí instalovat zřejmě hlavně tomu, kdo hraje Bioshock nebo některou z her, v níž došlo k opravě chyby. Dále pak majitelům CrossFire, kteří hrají Crysis. Problém s fonty při vyhlazování písma ve Windows nebyl, pokud vím, vyřešen (musíte zvolit ClearType), stejně tak nečekejte nějaká razantní zvýšení výkonu. Zřejmě už i architektura odvozená z R600 začíná být docela vyladěná a několik procent výkonu navíc skoro ve všech hrách s každým dalším ovladačem pomalu přestane platit. Teď budeme čekat hlavně na pomalu už bájný CrossFireX ovladač.