Intel 4 a Intel 20A jsou jen pokusné, Intel nepočítá, že by měly nějak velkou výrobní kapacitu. Naopak Intel 3 a Intel 18A jsou základem jeho plánů na zakázkovou výrobu čipů. Tyto dva procesy nabízí zákazníkům a předpokládá, že na nich bude vyrábět dlouhodobě (určitě víc jak 10 let, protože zákazníci zakázkových čipů si to žádají).
Jak uz jsem psal na jinem miste, uz ted je rozdil ve vyrobnim procesu zodpovedny za navyseni vykonu procesoru o 0,00nic. S tema rozdilama 0,2nm to bude uz skoro cista nula.
Jestli chteji dal navysovat vykon, budou muset prijit s necim jinym.
Asi budou chtit presvedcit bezne zakazniky, ze budou mit hodne jader. Sice spise malych jadyrek, ale bude jich hodne.
No, jenomze uspeji podobne jako uspelo AMD, kde je nejpopularnejsi herni procesor Ryzen 5, protoze hry proste vic jak 6 jader nevyuziji a tento trend se jen tak nezmeni.
Nejsou ale jen hry, je tuna jineho softwaru, ktery neumi paralelizovat a jen tak se to nenauci. To jiste neni duvod prestat vyvijet, ja jen ze to budou mit vyrobci tezke. Porad plati, ze vyvijet mohou, jen kdyz budou mit odbyt, tak aby se to Intelu neseklo prave na tom. :-/
Pamätám si koľko bolo humbuku o tom, že Bulldozer je revolúcia a odteraz hry budú využívať 8 a viac jadier, a multithread je budúcnosť v hrách a že intel úmyselne škrtí počet jadier a preto je lepšie AMD lebo ... multithread. A o pár rokov neskôr veď 6 jadier stačí...viac je zbytočné. To boli staré časy toho jedného oddborníka :D Osobne ono záleží aká hra. Napr. FS2020 vydrtí moje 8jadro (9700K) bez problémov medzi 80-90% na všetkých jadrách (OC na 5GHz allcore). Napr. aj také WOTko má nejakú úroveň multithreadu a jadrá sú vyťažené na cca 40%+-. Skôr nejaké staršie hry asi nevyťažia ale tam je to viacmenej jedno. Každý si vyberie aký CPU mu vyhovuje podľa toho čo robí na PC. A máš pravdu, nie každý soft/program paralelizovať ide.