Podle zdrojů Wall Street Journalu vyzvala komise společnosti, kvůli nimž vyšetřování odstartovalo, aby daly souhlas ke zveřejnění usvědčujících materiálů, které proti Googlu mají. Oficiálně je Google vyšetřován kvůli čtyřem bodům, ale konkrétní detaily se na veřejnost nedostaly.
Co konkurenci a EU vadí
- Google ve výsledcích zvýhodňuje odkazy na vlastní služby. Nejvíce je to vidět při vyhledávání hotelů, restaurací nebo produktů. Konkurence, ač může poskytovat relevantnější výsledky, je vidět méně, případně vůbec.
- Ve výsledcích Google bez povolení využívá data třetích stran, například obsahy recenzí.
- Vydavatelé, kteří chtějí nasadit reklamy Googlu, nemohou mít na stránkách reklamy třetích stran, případně musí být v menšině.
- Kampaně vytvořené přes Google Adwords nelze přenést do konkurenčních reklamních platforem.
Zdroj: WSJ