PhysX byl pro mne naprosté zklamání :( byť to byl pro mne jeden z důvodů nákupu grafiky Nvidia tak zrovna kvůli PhysX sem si Nvidii kupovat nemusel.... to už je fakt více povedený stařičký Hawok, který má dokonce i opravdu vliv na kvalitu hraní... poletující papírky a pod nepovažuji za + ke hře...
redakce, pokud chcete o necem psat, bylo by dobre si otom alespon neco precist :)
jen strucne
Havok, cca 5.5 roku ve vlastnictvi firmy ktera ma rekneme monopol na desktopove procesory ktere maji casto vice jader, dodneska tento engine ale v komercni verzi neni dostupni s jinou podporou nez jednoho jedineho jadra, a pokud si to neurci vyvojari/programatori, tak se dokonce o dane jadro deli s dalsimi castmi enginu
PhysX, dnes jediny fyzikalni engine ktery nabizi komercne jak CPU tak GPU variantu, jediny komercni fyzikalni engine kde si vyvojari dokonce muzou dany engine sprovoznit tak, aby vyuzival veskere dostupne thready CPU a je nanich aby urcili jak a kdy je bude moci vyuzivat, od roku 2011 je toto primo soucasti SDK
Bullet, cca 2.5 roku podporovany firmou ktera tez nabizi vycejadrova CPU, presto tento engine neumi vyuzit vice nez 1 jadro a to klidne i delene s dalsi casti enginu, co se asi malo vi, tak tento engine dokonce muze vyuzivat CUDU, ano i tato varianta Bulletu existuje, respektive pro vyvojare je dostupny i s podporou prez CUDA, oproti konkurentum mu ale prozatim schazi kuprikladu podpora Androidu, kterou oba prednim jmenovani maji
Ako pozeram, zase sa tu zislo zopar fanatikov, ktori sa kazdu cenu ako osameli partizani bojuju zo zakopy za znacku:D K PhysXu na CPU - ved je jedno, ze ci to bol umysel alebo nie, kazda strana sa nato pozrie so svojeho pohladu, skor je to dane historickym vyvojom, okolo PhysX sa "tocia problemy" od kupi Ageiai, bolo okolo toho mnoho sporov suvisiacich aj s Intelom, s ktorym si Nvidia niekolko patentov navzajom vymenila, uz pred nejakymi styrmi rokmi mala v plane Nvidia portovat PhysX na OpenCL, ale sa to na niecom zaseklo. Business je komplikovana zalezitost, ale "slepo" obvinovat Nvidiu z nejakeho umyselneho konania dokaze len fanatik druhej strany, je to komplikovanejsie ako len hole skonstatovanie, ze je to zamer. Peace!
http://physxinfo.com/news/11297/the-evolution-of-physx-sdk-performance-wise/
http://physxinfo.com/news/11327/multithreaded-performance-scaling-in-physx-sdk/
http://physxinfo.com/news/4241/physx-an-easy-target/
http://physxinfo.com/news/3391/physx-x87-and-sse/
http://techreport.com/news/21088/physx-3-0-adds-support-for-multi-core-cpus
Jeden z původních článků o PhysX a X87
http://www.realworldtech.com/physx87/
A doufám, že příště autor už nebude psát kraviny...
ETA:Formátovací fail.
ETA2: Extra link jako bonus
"Existují tak všehovšudy přibližně dva scénáře, kdy instrukce x87 použijete."
Špatně. Existuje stále velké množství aplikací, které použijí jenom X87. (Například nemohou počítat s absencí Atholnů s mizernou podporou SSE nebo jsou staršího data, ale stále schopné zatížit procesor a nebo vyžadují vyšší přesnost)
Jo, ale kolik her to používá. http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=376634
No nebudu dál destabilizovat diskuzní systém (integrita s každou odpovědí klesá)
Mělo by tu být dost informací pro korekci všech kravin (např skalární SSE vs. X87; PhysX,...) a nechám tu jen dalších pár důležitých odkazů:
(Optimalizační manuál od Intelu včetně časování instrukcí)
http://download.intel.com/products/processor/manual/325462.pdf Architekturní manuál včetně popisu instrukcí
http://www.agner.org/optimize/instruction_tables.pdf
To by moholo stačit...
ty vsechno ctes poprve mi pride :)
Pokud zapnes PhysX v Mafii II na high tak to klesa pod 20fps a je jedno zda mas 1-2-6 jadro proste je to stale stejne, dale je tam PhysX tak zkrypleny ze ze sloupu a beden lita 10x vic materialu nez tam muze realne byt, a i kdyz uz lezi ulomky trisek a kamenu nehnute na zemi stale je fps 10-20, pritom uz k zadne fyzice nedochazi, staci se podivat do stropu a hle mas 60+fps :) CPU PhysX je jedna velka komedie na "optimilizaci"
Nie, pravdepodobne mal SamanCZ na mysli hry s CPU PhysX.
Oproti tomu su hry s CPU Havok physics a pomer hier je cca PhysX 400 vs 500 Havok. To urcite nevyzera na malu rozsirenost PhysX, kedze Havok je tu cca od roku 2000 a PhysX podstatne kratsiu dobu.
ty prosim te uvazuj nez neco napises .... demolice zdi a ovlivnovani predmetu za zdi ze neni fyzika??? pak tedy nechapu ty dema od Nvidie kde se timo chlubi... zatim jsem treba u mafie 2 videl dost nerealisticke stripky skla a jinde poletujici pairky a pod .... jo nerikam vypada to hezky.... ale ja myslel prave to co ukazuji v demech a nebo dokonce mas v 3D marcich .... kdy se ovlivnuji telesa navzajem... Pises to tak jako bych byl dalsi faATIk ... tak asi proto mam v PC Nvidii vid ;-) Pisu co me zklamalo a co jsem vzhledem k demum ocekaval... A nakonec staci si porecist Tvy prizpevky aby si clovek udelal jasnou predstavu o Tvy nestrannosti....
PS: to ze Nvidia umyslne sabotuje CPU verzi je snad jasne... nebude si nicit vyhodu u grafik... trosku skoda kdyby to uvolnili mohl byt dnes PhysX jinde... Ostatne nevim co je na tom pravdy ale pry tu byl typek co to zprovoznil i na grafikach ATI ale pak si jej mela Nvidia stahnout k sobe...
Pane Belko, než začnete šířit poplašné zprávy o zkripleném kódu, tak by bylo dobré zjistit si v jaké podobě nVidia dodává svůj kód vývojářům, respektive v jaké podobě si ho můžou stáhnout. A potom by také bylo skvělé si zjistit v jaké fázi se vůbec něco dělá s instrukcemi, kdy se "rozhodne" jestli budou FP výpočty na x87 nebo SSE.
Osobne som zvedavý na nový Unreal Engine. Uvidíme čo dokážu next gen hry budúci rok. Stále verím, že sa to o niečo posunie vďaka novým konzolám a snáď aspoň hry, ktoré majú urobiť dobrý prvý dojem, budú stáť za to. A taký DX11 64b herný engine by som privítal aj keď teraz sa mi to zdá ako čistá utopia.
Jsem si celkem jistý, že PhysX nebude používat 80bitovou přesnost, ba ani 64bitovou přesnost, má-li to uspokojivě běžet na GeForce, které mají výkon v double precision nízký, u některých modelů vůči Quadro/Tesla ještě uměle okleštěný. // sakra, už se zase rozbily stromy diskuze. Musíte s tím flejmem už přestat.
ano schazuje viz moje testy. pokud PhysX vypnes razem 40fps, zapnes 2-4fps. A at pretaktuju i7 3930K treba i na 4700Mhz zadna zmena se nekona, vytizeni stale max 20% tj tady je krasne videt jak ten CPU Kod totalne zabiji potencial cele HW sestavy za nekolik desitek tisic...
Nvidia "Krypli" CPU PhysX radu let to je znama vec. Vsak aby se CPU PhysX dalo pouzit musi si to vyvojari "dodelat" tj kod si upravit a zoptimalizovat, coz ale zabere cas vyvojaru a stoji to dost penez. Vsak Treba prvni Metro nebo Bordelands 2 maji celkem slusne optimalizovany CPU kod PhysX ze to jde bez problemu hrat i pres procesor, coz se o valne vetsine her kde je CPU kod PhysX obsazen rici neda.
Dokud nebude CPU PhysX podporovat 6-10jader na procesoru a nejnovejsi instrukcni sady nema smysl to vubec pouzivat a neni divu ze valna vetsina studii ktera tvori AAA tituly si sve fyzikalni enginy tvori sama.
Bych řekl, že skoro v každé, kde je PhysX s akcelerací, je už od dob Ageia vždy možnost pustit hru na dedikovaném HW a bez ní na CPU. Pro pamětníky to tak funguje už ve Warmongeru a Unrealu na speciálních mapách pro PhysX. Pochopitelně procesor jen na jednom jádru a s x87 instrukcemi, aby patřičně vynikl přínos dedikovaného HW. To kupodivu nebyl nápad nVidie, ale už Ageia.
to ze to je zamer je zcela logicky zaver, nvidia by z toho nic nemela pokud by PhysX bezel pres OPENCL tj i na grafikach konkurence. Takto ma proste paku na ty neznale BFU uzivatele kteri proste koupi nvidii protoze umi ten SUPER TRUPER PhysX kterej je proste UZASNEJ a konkurence ho neumi :). Ale to ze GPU PhysX vyjde max 2x do roka (nvidia si ho vice mene musi do hry zaplatit), ale uz nikdo nevidi :)
ano nazor typu:
Konkurence ma spatny fyzikalni engine tj proc by jsme ten svuj meli zlepsit :)
hele tohle me pobavilo jeste vic nez tvoje predchozi posty ze si musi vyvojar zkrypleny PhysX cpu kod doladit na kolene sam protoze to proste muze a nvidia to za nej delat nebude :)
Zas tak moc bych do nich nerýpal. Jejich současné počínání je evidentně motivované snahou prodávat PhysX na nové herní konzole, kde je procesor i grafika od AMD a Sony si snad pohlídá, aby to šlapalo svižně. A jakmile to jednou bude fungovat, tak z toho budeme těžit i my, hráči na PC. SDK 3.3 už je na netu pro vývojáře a evidentně ho nVidia ladí, aby bylo životaschopné. To jak se s tím poperou vývojáři je druhá vec a mimochodem, zadřít procesorovou verzi, ikdyž pojede na více jádrech s SSE není až takový problém, stačí jen zvětšit počet objektů, na které bude fyzika použitá a budem zpět na 20FPS.
tak dobre podle Tebe ... tvurci her sou tupci co neumi vyuzivat gigantickeho potencialu PhysX... ted uz snad budes spokojen... ;-) Proste dema co to ma umet sou jedna vec, ale realita je tomu na mile vzdalena....
PS: tak chytry jak Ty sem taky je mi jasny, ze to aby tam fungovala fyzika musi nekdo ( tvurce ) nastavit vlozit naprogramovat ci jak to chces nazvat... samo se to neudela...
jen me udivuje ze nic takovyho nevzniklo a vsichni se tomu brani jak cert krizi... prisliby byly ale skutek utek...
Pocitam s tim ze Ty si umis taky PhysX spustit na radeonu ;-) tak sem to postni jak na to pak to u nekoho otestuju jak to jede
PSS aka PhysX System Software sa už nepoužíva. Tým myslím ten ovádač. Slúži iba pre staré hry, ktoré s ním počítajú. Preto sa už aktualizuje iba raz za uhorský rok keď je potrebné opraviž nejakú chybu. Moderné hry si aktuálne knižnice PhysXu nesú vo vlastných inštalačkách. Nový PhysX SDK sa používa napríklad v Planetside 2 alebo vo Warframe. Niektoré hry, ktoré sú vo vývoji dlhšie ale stále používajú jeho starú verziu ako napríklad Metro Last Light. Nová verzia SDK 3.x ale bude použitá napríklad už aj v Arme 3 a v Zaklínačovi 3, ktorý má naisto používať aj GPU akcelerovaný PhysX. V ňom sa pre zaujímavosť bude snažiť NVIDIA zrejme urobiť konkurenciu pre TressFX.
Jasně, ale mně šlo o to, jestli se knihovny pro CPU nějak vyvíjí (krom toho, že jak píše SamanCZ, si vývojáři od nějaké doby "mohou zprovoznit" více vláken) a zda je to možné změřit za stejných podmínek (ve stejné hře), ale vypadá to, že každá používá prostě jednu svoji verzi knihoven.
Těžo říct, protože téměř všechny testy Metro Last Light jsou zaměřený na GPU (i použitím max nastavení)
Takže tatím jediná indikace jsou testy od PhysX info:
http://physxinfo.com/news/11297/the-evolution-of-physx-sdk-performance-wise/
http://physxinfo.com/news/11327/multithreaded-performance-scaling-in-physx-sdk/