Koncepce Mozilly je - Co nejvíc Firefox přiblížit Chromu. Jednak vymýšlet něco originálního je nelehké a pak Chrome je úspěšný. Tak proč ne? Na inspiraci není nic špatného, když to bude přínosná inspirace. Jenže když dva dělají totéž nevede to ke stejnému výsledku. Nemluvě o tom, že Mozilla vlastně díky skluzu kopíruje to, co Chrome většinou zavedl mnohem dříve. Místo toho by se v Mozille měli zamyslet nad tím, jak se odlišit od Chrome a nabídnout alternativu. Není to nic jednoduchého (být originální/lišit se), ale je to lepší než dělat to samé, co udělal Chrome před nimi. V takové případě nemám důvod používat Firefox. Google bude stejně lépe dostupný, přítomný v instalačkách a aktualizacích programů třetích stran. Já nebudu mít důvod instalovat něco, co bude velmi podobné nebo stejné jako Chrome, který na rozdíl od Firefoxu bude všudepřítomný.
Firefox si nový uživatelé nainstalují jen cíleně, když jim nabídne něco jiného než Chrome. Jenže Mozilla dělá všechno proto, aby Firefox se lišil minimálně od Chrome. Jejich strategie je snad jen nové logo Mozilly a dohánění toho skluzu. Chybí koncepce, která by měla šanci na úspěch. V Mozille by měli mít za domácí úkol, doplnit tuto větu: Firefox si nainstaluji a budu používat protože... ("Je jako Chrome" neberu za správnou odpověď nepovažuji, ani PR řeči ve stylu "podporuje zdravý a svobodný internet". Tím nikoho neosloví.
Firefox osobně (jako hodně jeho současných uživatelů) používám hlavně kvůli doplňkům/rozšířením, které nejsou pro Chrome dostupné a alternativy pokud existují, tak mi nevyhovují. Když o ně přijdu, mohu snadno přejít a používat jiný prohlížeč. V ostatních ohledech se bohužel tak moc neliší (snad až na VPN v Opeře). Firefox tímto přijde o poslední velkou výhodu.