Vývojáři si pochvalují Playstation 4, o Xboxu nebylo na GDC vidu ani slechu

23. 4. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Ačkoliv Playstation 3 před několika měsíci překonal celkový počet prodaných Xboxů 360, vývojáři si odjakživa stěžovali, že programovat pro jeho atypický procesor Cell nebyl žádný med. Pro Playstation 4 Sony zvolilo procesor instrukční sady x86 a grafický akcelerátor od AMD a vývojáři tento krok kvitují s povděkem.

„Když byl Playstation 4 odhalen, mnoho programátorů to komentovalo tak, že chystaná konzole od Sony je high-endové PC a já s nimi souhlasím,“ řekl serveru GamingBolt vývojář Zaklínače 3 Pawel Sasko. „Změna architektury spoustu lidí potěšila, včetně nás.“

Zaklínač 3 s podtitulem Divoký hon (The Witcher 3: Wild Hunt / Wiedźmin 3: Dziki Gon) vyjde v roce 2014 na Playstationu 4, konkurenčním Xboxu Durango a také na PC. Hra poběží na zbrusu novém enginu REDengine 3, který je vyvíjen s ohledem na schopnosti konzolí nové generace. Studio CD Projekt Red pro se překvapivě rozhodlo neukázat hru během tiskové konference Sony, na které byl představen Playstation 4. Hlavní hvězdou akce totiž byla samotná konzole a její parametry a pozornost hráčů už tříštilo několik jiných titulů.

Kam se podělo Durango?

Zatímco Sony už svou konzoli odhalilo před dvěma měsíci, po soupeři od Microsoftu jako by se slehla zem. Charlie Demerjian navštívil Game Developer Conference 2013 a hovořil s vývojáři, kteří mají k dispozici development kity od obou firem. Řada z nich prý chválila firmu Sony za práci, kterou v této generaci odvedla.

Některá studia na konferenci přivezla development kity Playstationu 4 a spouštěla na nich dema ze svých rozpracovaných her. Naopak předprodukční Xboxy 720 (Durango) nikde k vidění nebyly. Absenci konzolí lze vysvětlit tím, že nový Xbox ještě nebyl oficiálně představen a je třeba všechny detaily kolem něj důkladně tajit. Ale co je horší, nikdo z vývojářů Microsoft nechválil, zato někteří si údajně na jeho chystanou konzoli s chutí přisadili.

 

bitcoin školení listopad 24

Šéfredaktor serveru SemiAccurate je k novému Xboxu, potažmo bezradnému managementu Microsoftu, velice kritický. Jeho pohled na věc je tak nutno brát s určitou rezervou. Čím mohl Microsoft, proslulý kvalitními vývojářskými nástroji v čele s Visual Studiem, popudit programátory, nevíme. Hráče ale zajisté nepotěší, potvrdí-li se zvěsti o DRM vyžadující neustálé připojení k internetu nebo o nemožnosti přeprodávat „použité“ hry.

Zdroj: GamingBolt, SemiAccurate