„Postižené“ série sestávají z Caviar Blue, Caviar Green a Scorpio Blue. Naopak změna se netýká Caviar Black, Scorpio Black a externích řešení. Pravděpodobně se tak dočkáme situace, kdy budete moci pořídit dva identické disky s různou záruční lhůtou – ta je pevně svázaná se sériovým číslem daného modelu. Otázkou samozřejmě zůstává, jak se k situaci postaví dodavatelé, zejména přímí obchodníci: troufám si tvrdit, že plošně srazí záruku všem produktům na skladě a zůstane tak na uživateli, zda-li si ověří délku záruky na stránkách WD.
Výrobce samozřejmě nechce zákazníky odradit a plánuje nadstandardní záruční dobu, pochopitelně za příplatek. To spolu s dnes astronomickými částkami za pevné disky nevěští nic dobrého, zákazníci si podle mého názoru připlácet nechtějí a tak pravděpodobně zvolí konkurenční výrobce, kteří poskytují delší záruční lhůty. Nebo nastal čas SSD?
Aktualizováno: Společnost Seagate se bohužel rozhodla Western Digital následovat a také snižuje záruční lhůty u svých produktů. V některých případech však extrémně výrazně (na pouhý jeden rok), tak daleko zatím WD nezašlo. Jednotlivé řady pevných disků budou mít takovouto dobu záruky:
- Disky Constellation 2 a ES.2: 3 roky
- Barracuda a Barracuda Green 3,5": 1 rok
- Disky Barracuda XT: 3 roky
- Disky Momentus 2,5" (5400 a 7200 ot./min.): 1 rok
- Disky Momentus XT: 3 roky
Zdroj: techPowerUp! & 2