Hlavní navigace

Web bude rychlejší, Google zmenší reklamy až o 40 %

21. 6. 2017

Sdílet

 Autor: Redakce

Budou to dva roky, co inženýři Googlu vytvořili nový algoritmus Brotli, který oproti současně používanému gzipu/deflatu slibuje vyšší rychlost i účinnější kompresi. Včera firma oznámila, že bude pomocí Brotli komprimovat reklamy ve své inzertní síti (která je největší na světě). Oproti gzipu se velikost reklam sníží v průměru o 15 %, v některých případech i o 40 %. Servery Googlu díky tomu budou muset každý den posílat k uživatelů o desítky terabajtů méně dat. Uživatelům se zase stránka načte rychleji a při nižší spotřebě (byť to bude těžko měřitelné). Google tvrdí, že Brotli použije všude tam, kde to půjde. A dnes už to půjde na mnoha místech. Nový algoritmus se stihl rychle rozšířit. Podporuje jej Chrome 49+, Firefox 44+, Opera 36+, Edge 15+ a podporovat jej bude také Safari 11 dostupné v iOS 11 a macOS 10.13 High Sierra.