Redakce vás zve na WebExpo 2019, jehož je Cnews.cz mediálním partnerem. Do Prahy konference přiveze celkem 70 řečníků, kteří se budou zabývat tématy pro vývojáře, designéry, IT manažery, marketéry a startupisty. WebExpo zveřejnilo kompletní program již dvanáctého ročníku největší a nejdéle fungující české technologické konference s kapacitou 2 000 návštěvníků, která se uskuteční v pražské Lucerně od 20. do 22. září.
Jak se v nabitém programu zorientovat? Vybrali jsme pro vás několik zajímavých person s neméně zajímavými přednáškami. Některé pracují pro různé světoznámé firmy jako Google nebo Microsoft, jiní se našli v menších podnicích a startupech. Všichni pak těží z letitých zkušenostní v průmyslu.
Řeč bude o využití umělé inteligence v marketingu, také uslyšíte o tom, jak pokračuje digitalizace Česka v rámci projektu Česko.Digital, nebo o nastupující generaci lidí, kteří už budou fungovat jen na mobilech, o změnách v mezilidské komunikaci, kde převládá lidská lenost, nebo o tom, jak za pomoci umělé inteligence zlevnit a rozšířit dostupnost zdravotní péče.
Bessie Lee: umělá inteligence a reklamní průmysl
Na letošním ročníku konference WebExpo přijede přednášet Bessie Lee, jejímž nosným tématem bude, jak v současné Číně umělá inteligence ovlivňuje zaběhnuté reklamní zvyklosti a jak se těchto zkušeností dá využít i v dalších průmyslových odvětvích. Bessie založila strategický startupový inkubátor a rizikový fond zaměřený na marketingové technologie Withinlink podporující čínský mediální průmysl.
Před jeho založením byla generální ředitelkou čínské pobočky komunikační marketingové skupiny WPP se čtrnácti tisíci zaměstnanci a ročním příjmem přesahujícím jednu miliardu dolarů. Své zkušenosti v mediální komunikaci sbírala během více než třiceti let svého působení v Číně, Hong Kongu, Macau, Singapuru a Taiwanu.
Jakub Nešetřil: aplikace na pomezí počítačové vědy a svobodného umění
Jakub Nešetřil v posledních 20 letech pracoval jako softwarový vývojář, vedoucí týmů, ředitel a produktový manažer, až založil a stal se generálním ředitelem společnosti Apiary. Z té vykrystalizovala přelomová platforma, která pomáhala tisícům společností v prototypování, vývoji, dokumentaci, testování a podpoře jejich API. Softwarový gigant Oracle ji koupil za více než miliardu korun. Jakub se pak stal vedoucím Product Development pro API. Byl také prvním zaměstnancem firmy GoodData, kde pracoval jako ředitel vývoje uživatelského rozhraní a později jako produktový manažer.
Rozhovor s J. Nešetřilem: Česko.Digital chce dobrovolnictvím pomoci v digitalizaci
Je spoluzakladatelem iniciativy Česko.Digital, komunity IT profesionálů, kteří chtějí pro‑bono pomáhat státu i nestátním organizacím a udělat tak Česko lepším místem pro život. Na letošním WebExpu bude mluvit o tom, jak jedny z nejzajímavějších aplikací sídlí na hranici mezi počítačovou vědou a svobodným uměním, o digitální společnosti i polidšťování oboru IT. Podle svých slov se také ohlédne za šílenou jízdou prvních šesti měsíců, které strávil na projektu Česko.Digital.
Sumeet Sharma: přichází mobilní miliarda lidí
Sumeet Sharma vede v jihovýchodní Asii oddělení obchodního rozvoje pro tým „Next billion users“ v Googlu. Na WebExpu promluví právě o příští miliardě uživatelů, kteří budou prakticky jen na mobilních telefonech, což se bude týkat především rozvíjejících se trhů jako je Indonésie, Indie, Brazílie a USA. Tito noví uživatelé budou na svých zařízeních řešit především kapacitu úložného prostoru a cenu svých omezených dat.
Proto Google vytvořil platformu po „odměny za angažovanost“, skrze kterou mohou tvůrci mobilních aplikací motivovat uživatele k jejich stahování a využívání. Sumeet dříve pracoval v YouTube v USA, Austrálii a Singapuru a také v několika startupech v Silicon Valey jako je Autonomy, který odkoupilo HP nebo Agilo odkoupený Corrigem.
Shira Weinberg: proměna komunikace ve světle umělé inteligence
Technologie výrazně mění způsob, jakým jako lidi komunikujeme. Obrovské změny nás však pořád ještě čekají, a jedním z rostoucích, i když okrajových oborů, jsou systémy chytré odpovědi. Ty mohou uživatelé znát například z klávesnic na svých iOS nebo Androidech, ale také z Gmailu nebo LinkedInu.
My, uživatelé, jsme čím dále tím více lenivější a nástup doporučených odpovědí má potenciál změnit naše návyky. Jakým způsobem? To na WebExpu do hloubky rozebere seniorní produkťačka Microsoftu s více než 14letými zkušenostmi v softwarovém inženýrství Shira Weinberg.
Anna Zawilska: dostupnější zdravotní péče díky umělé inteligenci
Anna Zawilska svůj život zasvětila pomoci vyřešit některé z největších problémů současné společnosti a vytvoření více rovnosti a blahobytu pro celý svět. Během své profesní kariéry pracovala jako produktová manažerka pro několik prestižních londýnských startupů, například i u nás známý TransferWise. V současnosti spolupracuje s Babylon Health, který deník Financial Times označil jako jeden z nejprominentnějších technologických startupů.
Ten se věnuje poskytování zdravotních konzultací s lékaři a dalšími speciality na dálku pomocí videohovorů nebo klasického chatování mobilní aplikací. Její přednášku o tom, jak udělat zdravotní péči dostupnější a levnější pomocí technologii a umělé inteligence – a jak překonávat ty největší překážky v nastavování produktové strategie a designu –, by si neměli nechat ujít technologičtí geekové, produkťáci a ani designéři.