A protože jsou situace, kdy se spíše vyplatí výška než šířka, zatímco jindy je pohodlnější šířka, redmondský gigant se rozhodl optimalizovat budoucí Windows pro oba režimy. Když budete třeba držet přenosný stroj na šířku, uchopíte jej oběma rukama tak, že se dotyková obrazovka nejlépe ovládá palci. Alespoň k tomuto závěru došli v Microsoftu při průzkumu, tudíž na většinu ovládacích prvků budeme moci dosáhnout právě palci.
Podobně bude systém přizpůsobený režimu na šířku. Než k přetočení obrazu skutečně dojde, osmičky počkají na akcelerometr až se uklidí, zabrání tak velkému procentu náhodných a nechtěných otočení. Aplikace pro Metro se různým velikostem a rozlišením obrazovky přizpůsobí a na změny jsou připravené. I na různé poměry stran.
Určilo se také minimální rozlišení pro dotykové aplikace: 1024×768. Naproti tomu se stanovilo další minimum, a sice rozlišení 1366×768, kdy bude teprve možné využít všechny funkce Windows 8. Takto na aplikaci zakotvenou v postranním panelu zbude 320 pixelů, zatímco hlavní aplikace bude pracovat se zbytkem pixelů, který ji bude stačit celkem bohatě. Většina webů se prý do rozlišení 1024×768 vejde.
" frameborder="0" height="360" width="640">
Zdroj: Neowin | Building Windows 8