Snižování požadavků nakonec vyústilo ve stovky vylepšení, které nižší žravost systému zajistily. Tomuto aspektu se Microsoft věnoval opravdu důkladně. Systém kupříkladu při běžné činnosti přistupuje k paměti a odstraňuje z ní duplicitní obsah. Tím zabrání aplikacím v plýtvání. Někdy se totiž paměťové moduly zbytečně zaplní přednačítáním obsahu. Stejná data pak do nich připlují znovu.
Služby byly obohaceny o nový model spouštění. Spuštění na požádání jim dovolí nastartovat teprve ve chvíli, kdy je jich skutečně potřeba. Ruční spuštění není alternativou, stejně jako neustálý běh na pozadí. Jakmile služba vykoná vše potřebné, zase usne. Třeba Windows Update nebude zbytečně ujídat paměť, poběží pouze po omezenou dobu (zatímco v sedmičkách běží neustále).
Windows 8 dovedou načítat potřebné komponenty, zatímco ty ostatní nechají spát. Na tabletech, kde se většinu času pracuje s Metrem, tak systém povolá do služby komponenty důležité pro Metro. Desktop mezitím setrvává neaktivní. V některých případech systém využívá tak málo paměti, že si vystačí s moduly o kapacitě 64 MB, jak potvrzuje Softpedia.
Zdroj: Building Windows 8 | Softpedia