Ehm... to si to asi pamatuju špatně ????, ale preemptivní byla u Win9x/ME jen ta 32bitová část, takže jakákoli 16-bit (Win3.x nebo DOS) úloha dokázala celé "pětadevadesátky" zrušit zcela bez potíží. První opravdu preemptivní Windows byly NTčka, která pro tuto úlohu měla emulátor NTVDM. A to mě vede k oné revoluci: Win95 byly opravdu revoluční v několika aspektech: jako první je nutno zmínit dlouhé názvy souborů (dnes se to jeví jako prkotina, ale tehdy to byla velká věc), s tím se pojí evoluce FAT FS (FAT16/FAT32) a poslední, byť z uživatelského hlediska asi nejviditelnější, bylo GUI (které se začalo vzdalovat svým předobrazům z Palo Alto a Cupertina - zejména kontextovou nabídkou a významným využitím pravého myšítka) a pak spíše "demo" funkce Plug'n'Play (které v raných verzích spíše nefungovalo a dost se to všechno mydlilo s DOS ovladači v config.sys). Jinak se pamatuju na českou verzi proma k Win95 nazvanou "Vyplouváme!" - musím říct, že tehdy marketing MS ještě opravdu fungoval.
Osobně pak považuju za první "moderní" Windows až NT4.0 z roku 1996 - od té doby se dá hovořit o soudobém Windows OS, byť u NT4.0 třeba PnP bylo ještě horší a prakticky neexistovalo (nefungovalo třeba USB a bylo nutno jej složitě zprovozňovat různými hacky, totéž platilo třeba pro ATX zdroje - bylo nutno vyměnit HAL za verzi od Softexu (byla v SP4) podporující ACPI, aby se PC korektně vypnulo do S5)
Tak ja na tom provozoval vzdy aktualni hw, takze win me ok po tehle strance. A pc bylo pouze a jedine na hry, tak v takovehle kombinaci mi to vyhovovalo na hrani v te dobe nejvic.
Linux neresim do doby, nez na nem pojedou vsechny hry.
Dos a starsi nektere hry na win me nesly spustit. S tim jsem se smiril a pozdeji pouzival DosBox.
Pro vas to asi byly win naprd.
Ale pro me byly nejlepsi. Me vyhovuje na kost orezany OS aby bylo max prostredku pro hry.
Zkousel jste nekdy win7 gamers edition? ????