Jediný důvod počínání applu jsou peníze. Výkon je pouze chabá až směšná výmluva. Kdyby totiž flash na jejich zařízeních běžel, tak by na něm potenciálně běžela spousta aplikací a her, které by si tak lidé nemuseli kupovat. Apple by tak přišel o spousty peněz.
Reakce na AntiWoknistu: zapoměl jste ve větě dopsat " a dražší" :-)
Jenže Flash CS5 při exportu do iPhone nepoužívá Flash Player, ale zkompiluje aplikaci přímo do nativního kódu, takže běží stejně rychle jako další aplikace (nevytvořené v Adobe Flash CS5) pro iPhone a další zařízení od Apple. Flash CS5 ovšem exportuje i pro celou řadu dalších platforem, což Apple nyní zakázal - žádné nástroje použité k tvorbě aplikací pro iPhone nesmí umět tvořit aplikace i pro jiné platformy.
Viz http://labs.adobe.com/technologies/flashcs5/appsfor_iphone/
1) Ta hlavní kauza, o které je řeč, není o Flash Playeru (tj. virtuálním stroji uvnitř browseru), ale o kompilování flashových aplikací do NATIVNÍHO kódu. A tam může být výsledek klidně efektivnější než při kompilování z Objective-C.
2) Těm, kdo čekají od HTML5 spásu, doporučuju podívat se na nějaké srovnávací testy, než budou šířit klasické mýty o neefektivitě Flashe. Třeba:
http://www.themaninblue.com/writing/perspective/2010/03/22/
Nebo:
http://www.craftymind.com/guimark2/