Podle stejných zdrojů už Google jedná s lokálními telco firmami o spolupráci na rozvoji sítí, jak je podporovat a jaký nasadit obchodní model. Diskutovat musí i s tamními regulačními úřady, zdali například může ony televizní frekvence používat. Klíčem je zajistit co nejlepší pokrytí a nejnižší cenu. Google musí konkurovat kabelovým a mobilním operátorům.
Doma v Americe už sbírá zkušenosti, v několika městech zahájil výstavbu optických sítí. Na nedávné konferenci I/O se zase pochlubil, jak se firmě daří prosazovat levné Chromebooky ve výuce, například Malajsii. Teď, když Google vlastní Motorolu, by mohl vyrábět i levná koncová zařízení – lowendové tablety, smartphony nebo třeba i notebooky. Samotná síť nestačí, země třetího světa potřebují i laciné počítače.
Aktuálně internet využívá 2,4 miliardy lidí. Připojení další miliardy není ze strany Googlu jen filantropickou záležitostí. Rozvoj technologií a moderních komunikací sice může chudým zemím výrazně pomoci, ale pro Google by to byly především další masy lidí, na kterých může vydělávat. V pozici internetové jedničky je na příjmech z inzerce závislý jako nikdo jiný.
Zdroj: WSJ