U první generace Xboxu 360 z roku 2005 byl procesor i grafické jádro ATI Xenos vyráběny 90nm technologií. Nyní je nahradil jeden čip vyráběný 45nm technologií u IBM, jehož spotřeba je oproti původní dvojici čipů o 60 % nižší. Počet tranzistorů je 372 milionů; Abyste si mohli udělat představu o velikosti čipu: jádro Wolfdale (45nm Core 2 Duo) obsahuje zejména zásluhou šestimegabajtové L2 cache 410 milionů tranzistorů a jeho plocha je pouhých 107 mm².
Zákazníky tedy může těšit, že konzole je nyní menší a úspornější, ještě více si ale mne ruce Microsoft. Menší spotřeba znamená, že i napájecí zdroj může být výrobně levnější, to samé platí o chlazení.
Integrace procesoru a grafického jádra do jednoho čipu ovšem přineslo i jednu zajímavou překážku, kterou museli inženýři Microsoftu vyřešit. Vidíte blok označený jako „FSB Replacement“? Přestože by bylo velice snadné propojit CPU a GPU rychlou vnitřní sběrnicí, taková změna nepřipadá v úvahu: nová verze konzole se musí chovat na chlup stejně, jako ta původní. No a tento modul zpomaluje komunikaci mezi procesorem a grafickým jádrem tak, aby přenosové rychlosti a latence odpovídaly staré externí sběrnici.
Mimo čip CPU a GPU stále zůstává desetimegabajtová Embedded DRAM, kterou Xenos používá jako framebuffer, integrace byly ušetřeny také funkce jižního můstku od SiS. Ten je tedy stále připojen sběrnicí PCI Express.
Zdroj: Ars Technica