Xbox 720: výkonnější, než jsme čekali, ale s DRM na facku

3. 4. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Průběžně vás informujeme o všem, co se šustne kolem připravovaných herních konzolí. Věříme, že zprávy oceníte minimálně jako zajímavost, kromě toho však konzole nemalou měrou ovlivní, kam se budou v následujících letech ubírat nároky her a tudíž i hardware pro PC. Příští konzole od Microsoftu, nazývaná pracovně Xbox 720 nebo kódovým označením Durango, měl být podle starších zpráv z hlediska specifikací spíše zklamáním. Nejnovější informace ale začínají vypadat trochu optimističtěji. Xbox 720 se podle nich pochlubí:

  • šestijádrovým procesorem, z nichž ale jedno jádro bude vyhrazeno pro Kinect a jedno pro operační systém (i tak ale zbývají čtyři jádra jen pro hry),
  • optickou mechanikou formátu Blu-ray,
  • a dvěma GPU, které by mělo navrhnout AMD a měly by být podobné architektuře GCN.

[reklamni-kod]

Dvě GPU!?

Ano, četli jste správně. Ani my netušíme, proč by konzoli nemohl stačit jediný grafický akcelerátor, třeba v podobě velkého a zpočátku výrobně drahého čipu. Zdroje však hlásí, že grafické čipy nebudou pracovat v klasickém režimu CrossFire, kdy se dvě GPU střídají ve vykreslování po sobě jdoucích snímků. Oba čipy prý budou spolupracovat na vykreslování jednoho snímku, nikoliv však formou SFR. Princip fungování by měl být podobný jako u technologie Hydra od firmy LucidLogix, kdy dva akcelerátory vykreslují různé objekty v rámci jedné scény.

Není-li to opožděný apríl, vývojáři her budou mít opět na co nadávat. Sotva se zbaví Playstationu 3 s jeho výstředním Cellem, budou se muset babrat s nestandardním multi-GPU řešením. Leda že by to ve skutečnosti nebylo zas tak nestandardní a AMD chystalo společně s Radeonem HD 7990 revoluci ve fungování dvoučipových karet. Ale tomu snad nevěří ani největší ultras.

Bez internetu ani ránu

Co děláte, když přestane fungovat připojení k internetu? Spustíte si hru (takové, které vyžadují být stále on-line, je naštěstí zatím jen málo). Nebo jdete do obýváku, sednete ke konzoli a tam si spustíte hru, s klidným vědomím, že urgentní e-maily vám tak jako tak včas nedojdou. S Xboxem 720 se ale po dobu výpadku budete moci leda tak dloubat v nose. Bez funkčního připojení si totiž nezahrajete vůbec nic. Má to být ochrana proti pirátům, o nichž jsme se doposud domnívali, že v konzolovém světe prakticky neexistují. Zřejmě jsou ale horší než trpaslíci, ti vám taky vlezou všude.

A bude hůř

Kromě toho má ale Microsoft další bič, tentokrát výhradně na poctivé hráče. Stejně jako hry na PC bývají v posledních letech vázány na účet na Steamu či jiné distribuční službě (i navzdory tomu, že jste je koupili v kamenné prodejně), podle starších zpráv ani na novém Xboxu nepůjdou hry přeprodávat. Za každou hru tak budete muset vysolit plnou cenu. Podle vývojáře série Saints Row přeprodávání her ubližuje průmyslu a jeho zamezení je „fantastické“. Inu, jsem zvědav, zdali to bude fantastické i tehdy, až se prodeje strmě propadnou, protože hráči už nebudou moci své hry prodat a za utržené peníze si koupit další.

ICTS24

Útěkem ke konkurenci si však nepomůžete, hrám ze druhé ruky učiní přítrž i Playstation 4. Xbox nové generace by měl být k mání na Vánoce roku 2013, ale stojí to s paranoidním DRM a nemožností přeprodeje her za to?

Zdroj: VG24/7, IGN