Xbox One původně neměl mít optickou mechaniku. Konečné rozhodnutí padlo až po E3

2. 1. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Optická mechanika Xboxu One je zatím nejčastějším původcem závad této herní konzole. Nebylo by lepší ji tam prostě nemít? Asi vás to překvapí, ale Microsoft ještě v polovině roku 2013 s touto možností zcela vážně počítal. V rozhovoru pro magazín OXM to prozradil Phil Spencer, ředitel Microsoft Studios.

Právě z bezdiskových úvah zřejmě pramení původní návrh, aby konzole pro ověření pravosti her vyžadovala neustálé připojení k internetu a aby použité hry bylo možné prodávat jen za poplatek. Pokud by totiž neexistovaly hry na discích Blu-ray a DVD, dost možná bychom Microsoft ještě chválili: vždyť elektronické distribuční platformy Steam a Origin přeprodej her neumožňují vůbec a nikomu to nepřijde divné. Jenže o plánech vydat konzoli bez optické mechaniky se Microsoft nezmínil, a tak oznámení na E3 dopadlo jako PR katastrofa.

Blu-ray logo

„Po oznámení na E3 jsme měli nějakou odezvu o tom, co by lidé chtěli změnit. Tehdy jsme vedli vážnou diskusi, jestli máme v Xboxu One mít optickou mechaniku, nebo jestli by nám prošla konzole bez fyzických médií,“ vypráví Spencer. „Jenže když se podíváte na požadavky na připojení a velikost her, jsou s tím problémy. Tak jsme se rozhodli – a myslím, že to bylo správné rozhodnutí – použít mechaniku Blu-ray a dát lidem způsob, jak jednoduše instalovat velké množství obsahu.“

 

bitcoin_skoleni

Že Microsoft původně s optickou mechanikou vůbec nepočítal, naznačil i marketingový ředitel divize Xbox, Yusuf Mehdi. Ten krátce po veletrhu E3 utrousil, že bez fyzických médií by restriktivní pravidla byla snáze pochopitelná. Současně však přiznal, že vydat konzoli bez možnosti instalovat hry z BD-ROM by možná nebylo to, co uživatelé chtějí a co je pro ně nejlepší.

Zdroj: OXM, Ars Technica