Doporučení pro Poláky a podobný postkomunistický untermensch zní jasně, měli by pokorně počkat, až bude Xbox One dostupný v jejich regionu. Ani když si účet Xbox Live vytvoří v podporované zemi, Microsoft zřejmě podle geolokace IP adresy pozná, kde se nacházíte, a na základě toho neuvidíte „plný zážitek“, ať už je tím myšleno cokoliv.
Magazínu The Verge Microsoft poskytl vyjádření, podle kterého samotná konzole není geograficky omezená, pouze hry musí splňovat zákony dané oblasti či země, aby se vůbec mohly prodávat (to platí už u Xboxu 360). Prakticky veškerá funkcionalita je ale navázána na účet Xbox Live a tudíž zemi, ve které má uživatel zaregistrované bydliště a fakturační adresu. Takže není ani moc jasné, jestli můžete Xbox převážet mezi „schválenými“ státy. Jasné ale je, že jakmile překročíte hranice těchto zemí, stává se Xbox One toliko předraženým těžítkem.
Podobně jsou na tom prakticky všichni obyvatelé Asie: Microsoft se nechal slyšet, že Xbox One tam začne prodávat až koncem roku 2014, a to opět jen ve vybraných zemích; kupříkladu Japonsko nebo Čína mezi nimi chybí. Hráči jsou tak odkázáni na starší Xbox 360, nebo na konkurenční Playstation 4, který sice nebude mít exkluzivní herní tituly jako Xbox One (jistě bude mít ale jiné), je ale o 100 dolarů/eur levnější, má výkonnější grafický akcelerátor, nemá žádné geografické omezení, nemusí se každých 24 hodin připojovat k internetu a hry z druhé ruky lze hrát i bez poplatku. Stačí následovat postup instruktážního videa, které Sony nedávno zveřejnilo na YouTube:
Co mě na celé „kauze“ zaráží nejvíce, je arogantní přístup Microsoftu. Redmondští se chovají jako v době, kdy jejich Windows byly nepostradatelné a neměly konkurenci. Rád bych uvedl jeden příklad pro srovnání. Nvidia svou přenosnou konzoli Shield, tedy minimálně její první generaci, bude nabízet pouze ve Spojených státech a Kanadě. Má k tomu však ne-li dobrý, tak alespoň pochopitelný důvod, kterým se pokorně netají.
Shield je totiž pro Nvidii prvním retailovým produktem, po němž očekává masovou poptávku. Společnost se tedy bude muset naučit to, co za ni na trhu grafických karet dělají AIB partneři – plánování výroby, logistiku, komunikaci s obchody a jednoduše všechny nástrahy retailového trhu. Za druhé je Shield ojedinělým kusem hardwaru a Nvidia si není jistá, jak se uchytí. Ani jedno ale o Microsoftu a Xboxu One neplatí. Dočkáme se tedy dne, kdy Microsoft svůj pohrdavý postoj přehodnotí, nebo je společnost se sebevraždou na trhu konzolí spokojená?