PlayStation Network a Xbox Live utahují opasky. Steam také (aktualizováno)

31. 3. 2020

Sdílet

 Autor: iD Software

Aktualizováno 31. 3. 2020

Steam také připravil opatření, která mají snížit zátěž sítě, omezí totiž automatické aktualizace. „Už dříve bylo aktivní opatření, že pro hry, které jste delší dobu nehráli, plánoval klient služby Steam aktualizace vždy až na příští období mimo špičku (tzn. mimo časy, kdy je internet ve Vaší zemi nejvíce vytížen). Od tohoto týdne budou aktualizace podobných her rozplánovány mezí více dní a pouze hry hrané v posledních 3 dnech budou aktualizovány okamžitě. Nadále však bude platit, že spuštění dané hry zahájí stahování aktualizací a v klientu budete moci ručně zahájit, nebo naopak pozastavit vybraná stahování. Na další pomoci z naší strany ještě pracujeme,“ uvádí na svém webu.

Původní článek z 25. 3. 2020

Lidé odkázaní kvůli karanténám a zákazům vycházení na práci či studium přes internet si teď mohou užívat odlehčených linek. Služby, které mají na svědomí nejvyšší datový provoz, totiž v časech krize provedly opatření, díky nimž ušetří možná stovky petabajtů či jednotky exabajtů.

Provoz omezují Netflix, YouTube, ale také další jako Facebook, Instagram, Amazon Prime Video, Apple TV nebo Disney+. Podle analytické společnosti Sandvine tvoří streamování videa 62 % celkového internetového trafficu. Sociální sítě a chatovací služby mají na svědomí zhruba 20 % přenesených dat. Provoz herních sítí dělá okolo tří procent, ale i ony sahají k dočasným opatřením chránícím přetížení sítí.

Sony na svém blogu potvrdilo, že v Evropě omezí PSN, což by se mělo projevit v pomaleji stahovaných hrách (jako by i bez koronaviru neměl PSN problémy). Microsoft pro Engadget řekl, že také on monitoruje provoz Xboxu Live a bude provádět úpravy. Obě sítě již totiž měly v posledních dvou týdnech několik výpadků způsobené nejspíš tím, že lidé doma hráli víc, než je obvyklé.

ICTS24

TIP: Koronavirus se již podepsal na českém internetovém provozu

Vychází to také z nezávislé analýzy PC platformy Steam, kde v březnu padal jeden rekord za druhým. Od Vánoc do února se ve špičkách, které vždy připadají na neděli, připojovalo mezi 16 a 18 miliony hráčů. Patnáctého března (opět neděle) se číslo poprvé v historii vyšplhalo nad 20 milionů a od minulé soboty je již každý den online 22 milionů hráčů. Valve nicméně zatím nepotvrdilo, že by do provozu sítě nějak zasahovalo.

steam koronavirus Steam v době koronaviru trhá rekordy