Stve me to zamenovani DXR a RTX, pritom RTX je jen implementaci DXR od NVidie, takze bych navrhoval pouzivat jen zkratku DXR. Nic proti autorovi, clanek je super shrnuti, co vsechno novy Xbox bude mit. Prekvapil open-source format OPUS, ikdyz je to pochopitelne, protoze kvalita a MS chce mit konzoli nadupanou tim nejlepsim.
Jenze ekonomika projektu je neuprosna a v teto souvislosti se musim smat nad debilnima kecama nekterych vyvojaru, ze nektere nove hry na PC nebudou verze z next-gen konzoli, ale stejne jako na tech starych konzolich. A ze je to z duvodu vykonu, protoze tyhle next-gen konzole budou mit minimalne na launch vetsi vykon nez herni PC. No uz z tohoto vidime, ze horko tezko XBX prekona Turing (RTX grafiky) a na Amperu, ktera bude mit launch driv nez nove konzole se to nebude chytat ani v nejmensim.
Mozna schyzofrenie u AMD, jestli slibili, ze konzole budou mit predvedeni driv nez jejich "next-gen" grafiky, kdyz NVidia zase vsem vypalila rybnik a bude tu jako prvni.
Ohledně tovo výrobního procesu by mě zajímalo, co je to teda zač.
Podle mě je ten enhanced N7 prostě N7P. Aspoň to vypadá podle tohoto webu:
https://fuse.wikichip.org/news/2567/tsmc-talks-7nm-5nm-yield-and-next-gen-5g-and-hpc-packaging/
"Speciální akceleraci dostalo také audio. Microsoft bude používat formát Opus a akcelerátor MOVAD ho dokáže dekódovat 300× rychleji než v reálném čase. "
Skôr to chápem zo slide-u tak, že v realnom case zvladne dekodovat viac ako 300 zvukovych kanalov. Nie, ze dokaze 300 krat rychlejsie dekodovat Opus.
Výkon nové generace konzolí je známej jak dlouho? Asi tak rok.. ale Redmarx je stále překvapenej. :) Podle Steamu má jen 9% hráčů grafiku, která se vyrovná novým konzolím. Za těch 600 babek získáš vše v jednom bez dalších investic a nebo holou 3070ku se stejným výkonem. Nůžky mezi PCMR a konzolemi se každou novou generaci zavírají vic a víc.. A to ještě opomíjím věci jako např. ten megavýkonný SSD v PS5, který natrhne zadek 99% PCMR diskům.
Taky myslím, že je to prostě obyčejný N7P. TSMC totiž nic jiného nemá. Buď by to musela být ta 1. verze N7, což podle Microsoftu není, takže nezbývá nic jiného, než že je to N7P, protože EUV verzí N7+ by se pochlubili, navíc by pro ni museli navrhovat ta Zen 2 jádra znovu.
Na stejné verzi N7P vzniká Zen 3. Vzhledem ke kompatibilitě s N7 bych čekal, že N7 linky postupně převedou (možná už převedli) na N7P a N7 vůbec nebudou nabízet.
Jasně se v té prezentaci píše:
„4 Texture OR Ray ops/clk per CU“
To si tady zade redakce něco vybásnila. Samozřejme, že to nejsou samostané raytracingové jednotky, protože nemůžou dělat zároveň texturovací a raytracingové operace. Takové omezení Nvidia nemá. A než začnete tvrdit něco o tom, že ty shadery můžou běžet zároveň – to neznamená nic jiného, že na jedné CU půjde texturovací operace a na jiné raytracingová.
Opravte si to, než se před jinými weby ztrapníte.
V té prezentaci se tomu věnujou.
Pro ně je problém, že ceny DRAM hrozně málo klesají (5% za rok průměrně), kdežto NAND naštěstí dolů jde, takže proto nepoužívají tolik RAM a radši použili techniky k omezení jejího využití - ta "Velocity Architecture" a Sampler Feedback, kdy se nenačítají textury celé ale GPU si inteligentněji řeší, která data potřebuje a která ne - díky tomu, že z toho NVMe SSD se dají ty ostatní data tahat poměrně rychle.
Je to trošku jako co zkoušelo AMD s tou technikou HBM Cache a pagingem, efektivní využití kapacity je lepší takže se to dá uhrát s trochu nižší kapacitou.
https://www.cnews.cz/wp-content/uploads/2020/08/Prezentace-APU-Arden-v-konzoli-Xbox-Series-X-a-architektury-GPU-AMD-RDNA-2-na-HotChips-32-strana-09.jpg
https://www.cnews.cz/wp-content/uploads/2020/08/Prezentace-APU-Arden-v-konzoli-Xbox-Series-X-a-architektury-GPU-AMD-RDNA-2-na-HotChips-32-strana-10.jpg
No samozřejmě že dekódovat jediný stream není cíl, určené je to k tomu dekódovat spoustu zvuků (které se pak smíchají). V Q&A tuším dávali příklad, že ta audio akcelerace má věnovaných tolik prostředků proto, aby se daly utáhnout scény, kdy třeba 20 hráčů lítá je v jeskyni, přehrává se 300-400 zvuků a k tomu různé ozvěny a efekty...
Ŕekl bych že ten akcelerátor nebude mít "300" jednotlivých paralelních kanálů, které budou fungovat 1× realtime, ani jeden kanál 300x realtime který to všechno udělá čistě sériově, ale že to bude něco mezi tím - ten akcelerátor bue určitě mít paralelní jednotky, které zároveň budou dekódovat rychleji než realtime takže se tam ty zvuky budou dekomprimovat i sériově po sobě. Takže někde mezi těma extrémy.
Mauditek se nam vratil ze zahrobi..to zase bude :D
Hele tak co, uz jsi prijal za fakt aspon to, ze HWUnboxed publikuje textove na Techspotu? Ja si vzpominam, ze jsi tady byl presne za "genia" ty sam, kdyz jsi se snazil dokazovat, ze techspot ma nejaky youtube kanal, kde nikdo uz 4 roky nepublikoval. Ono to je genie jeste zajimavejsi v tom, ze Steve byl kdysi i redaktorem na techspotu, takze proto i to publikovani jejich recenzi. No jo no..kazda 'genialita' neco stoji, co..nekdo ani netusi ze HwUnboxed a eTchspot maji stejne recneze ;)
Pamatuju, ze prvni Far Cry nespustil v plnych detailech skoro nikdo pri vydani hry, presto to udelali. Pokud by se vydavatele zacali ridit tim, co ma vetsina hracu, tak ani ty next-gen hry nemusi vydavat. Ani next-gen konzole si naprosta vetsina stavajicich majitelu konzoli nepobezi koupit okamzite hned na prvni vanoce a da se ocekavat, ze bude minimalne rok mozna spis dva trvat nez se nove konzole dostanou na prodejni cisla tech stavajicich.
Prozradim ti zvlastni vec, vykon se meri podle hrdla, muzes mit mega vykonnej disk, ale kdyz nemas vykonnou grafiku, nemas nic. ;-)
Jinymi slovy SSD je to posledni, cim se v PC musis zabyvat. Mas-li nabusenou grafiku, mas-li hodne a rychle RAM, nepotrebujes ani rychle NVMe PCIe3 SSD, pricemz ale hodne hracu tyto SSD uz dneska stejne ma.
Ano, vzdy budou existovat "zoufalci" hrajici na integrovanych grafikach notebooku. Jenze trh PC je mnohonasobne vetsi, takze i tech 10% hracu s nadupanou grafikou staci.
Tady je ten pantent:
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/TmwEd2PhN4KqnwwNiceixn-970-80.jpg
"In addition, by utilizing the texture processor infrastructure ..."
A článek na Tom's Hardware, kde to je popsané. Je to přesně do puntíku tak, jak je to v tom patentu.
https://www.tomshardware.com/news/amd-patents-hybrid-ray-tracing-solution,39761.html
Podle mě to je ta první verze 7nm procesu (důvod by mohlo být to, že na ní má AMD udělaný fyzický design těch jader Zen 2, možná i té grafiky RDNA 2 a portovat by to byl velký problém protože ty týmy GPU/CPU na to nemajá čas).
Ale i v rámci té první verze procesu během toho roku dvou udělali nějaké úpravy a vylepšení, které jsou kompatibilní s původními maskami/design kity, ale trošku vylepšily výsledný křemík.
Takhle se údajně vyrábí ty Ryzeny 3000 XT - není to N7+ ani N7P, ale v rámci toho procesu pořád první generace u nich TSMC zaplo při výrobě nějaké extra tweaky tohohle typu. Ten čip Xboxu by mohl být stejný postup.
ja si jen utahuju z tech jeho vzdusnejch zamku, jak mu jeho mala AMD dusicka nedovoli pripusit, ze AMD je v necem (v hodne vecech) horsi. stejne jako jsem si utahoval z toho jeho vykrucivani po uvedeni DLSS 2.0 a pak zas vypadnu. nema cenu nic jinyho, nez si s nej delat srandu. on totiz vi, ze ja vim. a cely ty nase diskuze nejsou o nicem jinym, nez ze se krecovite snazi zachranit si tvar pred vama ostanima .. zbytecny travit s tim cas uz. olsan se uz nezmeni. je to takova slabsi verze stacha s trochu vic informacema, nic jinyho
ty me vubec nezajimas. ale je dobry aspon pozdravit. takze cau o7
Aha, takže to souvisí s TMU. Já tam měl původně větu "ray accelerator je integrován na úrovni CU stejně jako texturovací jednotky, s kterými možná je propojený/souvisí" enbo tak něco, ale pak jsem tam v té prezentaci nenašel doklad toho, tak jsem to zase odebral.
Že je to propojené s TMU nebo dokonce na integrované v texturovacích jednotkách je docela zajímavý, ale to neznamená, že to není samostantá hardwarová jednotka - kdyby to jenom genericky nějak emulovalo operace paprsků na TMU? tak to mohli softwarově provádět už na starších GPU, čili ty hardwrové bloky akcelerující ten BVH traversal a ray/box a triangle/box search tam musí být.
Zajímavé bude IMHO spíš, jaké jsou důvody toho, proč je to takhle je udělané.
Jen na okraj, ten supervykonny ssd je tam jen proto, aby suploval nedostatek ram a hlavne vram. Jestli se ted potvrdi vyrazne zvyseni ram v nove generaci gpu a vyrazne navyseni vykonu v dxr, tak budou gondole opet zastarale v den vydani. O nejakem priblizovani gondoli PC muzou gondole peasants dal snit.
Tak. A teraz mi este povedz, ako si na tej konzoli spusim Cheat Engine a pridam povedzme gold, ked sa mi nechce grindit, urobim vlastny server pre MMO (Conan Exiles), prerobim interface starsej hry modom do 4k alebo pohodlnne zahram mysou ovladanu tahovu strategiu. Keby vsetci PC hraci, co pouzivaju PC ako konzolu s internetovymi bragging rights (nemylit si so skutocnymi high-endistami, co si uber PC buduju pre vlastnu radost) odtiahli niekde do... do konzoli, PC gamingu by to iba prospelo. ;-)
"Pamatuju, ze prvni Far Cry nespustil v plnych detailech skoro nikdo pri vydani hry, presto to udelali." - ano a další díly už tak HW náročné nebyly.. takže sis vlastně sám odpověděl. :D Ona ta prodejnost prvního dílu totiž nebyla až tak bombastická, jednoduše HW náročnost část lidí odradí od nákupu hry.
Nejsem si vůbec jistej, jestli je to potvrzené, IIRC AMD nechtělo přesně říct, jaký proces bude použitý. Ale protože je to nová architektura (kdežto tohle Xboxí APU má architekturu z Renoiru/Matisse), tak tam by už N7P nebo N7+ mělo být možné.
Ta informace WikiChip je asi odhad a může být ještě z doby, kd TSMC mělo v roadmapě jenom originální N7 a N7+ (EUV), nic jiného, takže když AMD mluvilo o vylepšeném 7nm procesu, tak to interpretovali jako EUV - ale tohle pak později AMD oficiálně odmítlo s tím, že "zatím neříkáme, co to bude".
Maudite, já jsem snad ten poslední, co by měl poučovat, ve tvém případě ale udělám výjimku ... utahování si z někoho vypadá malinko jinak ... tohle z tvé strany je "jebání do někoho" téměř nonstop ... J.O dle mého názoru nemá problém přiznat si chybu, ty touto vlastností nedisponuješ a tvoje výstupy jsou víc než trapné a to říkám já, kdo tady pár dní dozadu nadával kvalitněji, než dlaždič ...
To je jednoduché a je to popsané i v tom patentu - ušetří se tím spousta křemíku. A proto to AMD dělá, protože ten křemík potřebují na dohnání Nvidie v klasickém rasterizačním výkonu. To jejich řešení má totiž spoustu nevýhod - ty jednotky budou muset nějak dedikovat po dobu běhu aplikace pro raytracing nebo texturing. Bylo by strašně neefektivní v jednom snímku tu sdílenou cache invalidovat, tzn. zahodit data textur, a nahrát do ní BVH data, ty pak zase zahodit a nahrát texturovací data a tak dokola. To pak ta cache uplně ztrácí význam, protože nic necachuje. To budou muset nějak vyřešit v scheduleru a nebo v ovladačích. Ty ovladače jsou podle toho patentu pravděpodobnější, protože tam mluví o hybridním řesení klasických shaderů, raytracingových obvodů a softwaru. Mohlo by to také znamenat, že RDNA2 stále nemá tile-based rendering.
Podle mě je k té texturovací jednotce jen připojených několik čistě výpočetních obvodů pro počítání průsečíků a vše ostatní je sdílené s texturovací jednotkou. Jestli by tohle stačilo k nazvání toho řesění jako RT jednotka, to si nemyslím. Otázka je taky, jestli se zrovna tady trochu nebude rozcházet RDNA2 a ty custom úpravy pro Xbox. Kdoví, jestli tohle třeba nebyl custom požadavek Microsoftu. Třeba má AMD pro jejich normální čipy ještě neco lepšího.
Můj odhad je, a je to opravdu jen odhad, že tohle řešení je dočasné, protože nemá smysl, aby AMD příliš investovala do raytracingu, když zaostává v rasterizaci. Až Nvidii trochu doženou, pak nejspíš přijdou s něčím lepším.
"hnizdo 9.8.2020 at 11:58
ja v kazdem pripade do PS5 jdu"
https://www.cnews.cz/datum-odhaleni-grafik-nvidia-geforce-rtx-3000-ampere/#comment-232505
Jak říkáš peasante. :D
Pro Vram bude vyhorazeno 10GB, že by to byl nějaký bottleneck vzhledem k výše uvedenému (4,8GB/s SSD + Xbox Velocity Architecture /u PS5 ještě víc) to si opravdu nemyslím. :) Naopak si tipnu, že se možná ukáže nová cesta jak hry programovat, že není neustále nutné bobtnat vram.
Ja jsem zamereny na grafiku pomerne hodne a kdyz neco vypada hnusne, tak to proste nehraji. Vyjimkou jsou fakt extra zabavne hry typu "nibbles". S hranim na konzolich ale musim rici, ze jsem grafiku vicemene prestal resit, protoze me vzdy ta hra vtahne. A pokud ne, tak to uz nepustim ani kvuli sebelepsi grafice. Treba Detroid: BH jsem proletel za par hodin, ani nevim jak. A o tom ma byt hra primarne. Nevim jestli je to celkove ovladani a gamepad, ale stejny efekt se mi stal jen u her s vysokym obsahem (MMORPG).
Moje grafarna stala +- trojnasobek toho co bude stat PS5. A ted se pojdme pobavit o mem monitoru asus PG27UQ.
Takze si fakt nemyslim, ze se ze mne koupi PS5 stane gondole peasant :D
Ano, pro vram bude vyhrazeno 10GB, o tom mluvim, nova gpu budou mit 24GB, Mozna se najdou nove cesty jak vylepsit grafiku za asistence velke vram.
" tak budou gondole opet zastarale v den vydani"
.. tohle porovnani nemuzes delat podle nejvykonejsich sestav, ktere ma tak 0.1% uzivatelu, ale podle neceho, aby se to na tom ta hra rozjela. Muzeme tomu rikat "prumerne PC/notebook". Coz bude neco typicky treba.2 generace pozadu. Takze o zastaravani novych konzoli v den vydani se opravdu nebojim a to ani v nasledujicich par letech :) Situace je podstatne jina, nez v roce 2013..
Pri pohledu na nastrel cen novych karet s NV, se to "zastaravani" jeste protahne :D
https://wccftech.com/nvidia-rtx-3000-series-rumored-pricing-rtx-3090-for-1399-rtx-3080-for-799-rtx-3070-for-599-and-rtx-3060-for-399/
„In addition, by utilizing the texture processor infrastructure …“
Teď jsem se na to díval, a to spojení/sdílení s texturovací jednotkou je podle toho patentu dělané proto, že Ray Accelerator využije její buffery, respektive je mají společné. Samozřejmě za předpokladu, že to funguje přesně podle toho patentu.
Uvidíme, jak efektivní to bude.
HDD bylo rozcarovani uz pred 10 lety, kdy jsem kupoval sve prvni SSD do PC. O tom si tehdy mohli konzolisti nechat jen zdat. ;-)
Na PC si proste hra alokuje potrebna data do RAMky a ta se da vzdycky zvetsit, u konzole bude GPU + CPU sdilet 16GB, na PC mam 32GB a nova grafika bude mit nejspis dalsich 10GB VRAM.
Jiste zalezi na vyvojari hry, jenze tak to bylo, je a bude. Zrovna jsem se vratil k FF XIII-2, vytezuje to grafiku ve spicce na 45%, prumer je na 25%, procesor hru temer nezaznamenal a flaka se na 10%. RAM ze 3/4 prazdna, SSD o hre temer nevi a stejne se ten port seka na nejakych 25FPS.
Akorát že stejný informace jako v něm byly a jako jsem psal, o tom stejně publikovali i všichni ostatní tak tady nepřepisuj historii. Smiř se s tím, že jsem prostě DLSS pochopil a popsal správně, kdežto ty sis tam vybájil nějaký vzdušný zámky.
A nepublikoval jsem ho řekněme si to na rovinu proto, že tvůj přístup ke mě a manipulativní lhaní v diskucích je spíš na zabanování, než abych ti dělal laskavosti. (Pro ty kdo neměli tu čest - Maudit je kromě spam botů asi jedinej člověk, kterého jsem někdy navrhl na ban, i když k tomu nikdy nedošlo.)
Taky jsem ještě neviděl, že by ten záznam někdo na web dával, takže si nejsem jistej, jestli je to taktní, není to něco ve formě zamýšlené k prezentaci. Ale hlavní je, žes mě furt opruzoval :)
Já bych čekal, že to v Radeonech bude stejně. Třeba CPU jádra jsou silně optimalizované fyzicky a tam se AMD IMHO bude zuby nehty bránit šáhnotu do nich a bude to copy paste z Renoiru (protože ověřování by muselo jet znovu).
U GPU je pravda že v minulosti ta architektura shaderů měla custom úpravy, asi je cena změny v nich o dost měnší. Ale zrovna tohle mi přijde jako dost ústřední věc, takže myslím, že to není specialita a samotný Radeon RDNA 2 to tak bude mít taky. AMD by nedělalo zvláštní implementaci, která by nebyla podobná tomu, co samo použije, buď teď, nebo v následující generaci. Například FP16 v konzolích taky asi bylo proto, že to pak AMD chystalo do Radeonů.
"Ty ovladače jsou podle toho patentu pravděpodobnější, protože tam mluví o hybridním řesení klasických shaderů, raytracingových obvodů a softwaru."
To se mluví, ale co ten patent popisuje, je nakonec stejné jako u Nvidie. Softwarem se tam nemyslí ovladač, ale obecný GPU kód běžící na shaderech (tj. jako jiné grafické operace), který inicializuje a finišuje celou operaci, hardwarem se myslí tak akcelerace/offload toho výpočetně nejintenzivnějšího BVH traversalu na speciální jednotku. Přesně takhle to dělá Turing, rozdíl by byl jenom v tom, že jednotka u AMD bude používat interní buffery sdílené s texturovací.
Dává to smysl, protože akcelerovat to celé by znamenalo, že to nebude dostatečně pružné/programovatelné, jak ten patent říká. Tudíž se mimo shadery dělá jenom ta nejintenzivnější část.
"Mohlo by to také znamenat, že RDNA2 stále nemá tile-based rendering."
To nevím, jak by z toho mělo vyplývat, počkal bych, až to vyjde/bude o tom něco známo...
HDD nemám v PC 10+ let, 32GB RAM mám cca 6 let. Nechápu souvislosti o čem tu točíš...
O tom právě píšu, že dřív byly konzole značně pozadu za PC, ale ty rozevřené nůžky se stahují. SSD budou mít nové konzole rychlejší, než má většina PCčkářů, grafický výkon někde na úrovni 2080..
A to vše za stavu, kdy pc dgpu stále zdražují..
Rozevřené nůžky se stáhnou vždycky jen v době vydání nové generace. Těch dalších 6 až 8 let než vyjde další generace se pak zas rychle roztahují. Ty konzole budou v reálu výkonově někde kolem RTX 2070 (bez super). Takže jejich výkon bude zastaralý pravděpodobně už teď na podzim.
"To support vastly larger and more detailed scenes than previous generations, PlayStation 5 provides a dramatic increase in storage bandwidth." - tady to je. https://www.unrealengine.com/en-US/blog/a-first-look-at-unreal-engine-5
A ještě tady přidávám srovnání z IGN. Všimni si tam toho "custom SSD storage" u PS5. https://www.ign.com/wikis/playstation-5/PS5_vs._Xbox_Series_X_Comparison_Chart
A samozřejmě data transfer speed:
Data Transfer Speed (I/O Throughput)
PS5 5.5GB/S (Raw), 8-9GB/S (Compressed)
Xbox Series X 2.4gB/s (Raw), 4.8GB/s (Compressed)
Jak pise Bedrich. A ikdyby to melo vykon RTX2080, o cemz ja pochybuji, tak za 14 dni tu jsou nove grafiky vykonem uplne jinde. :-)
Ale konzole nema 32GB RAM a ani ty next-gen mit nebudou. Ze maji nahodou rychle SSD je fakt platne, jak mrtvymu zimnik. Pritom i na PC uz si muzes rychla SSD na PCIe4 uz poridit, jen je to jaksi zatim zbytecne, moc se to vyuzit neda.
Konzole nikdy nedorovnaji vykon PC, mohly by, ale nemuzou kvuli omezeni prodejni a tim i nakladove ceny.
Béda: No, právě že to tak není. Porovnej si PC co byly v době vydání předchozích generací a zjistíš, že PC na tom bylo vždy o dost líp než teď. To, že PC v dalších letech zvyšují výkon je snad jasné, ale ve chvíli kdy se hry dělají multiplatformově a často primárně na konzole, tak se HW nároky stejně optimalizují právě na ty konzole. Jinak 6-8 let je taky demagogie, zapomínáš na PS4 Pro, které vyšlo po třech letech.
Redmarx: "Ale konzole nema 32GB RAM" - k čemu proboha? Konzole s diskem kterej hrne 2.4 GB/s resp. 4.8GB/s s HW kompresí a Xbox Velocity Architecture nic takovýho nepotřebuje... je to mimochodem 40x tolik jak Xbox One.
"Pritom i na PC uz si muzes rychla SSD na PCIe4 uz poridit, jen je to jaksi zatim zbytecne, moc se to vyuzit neda."
Ty jsi vůbec nepochopil základní pointu. Ta je v tom, že hry pro PS5/Xbox S X můžou na 100% počítat s tím, že tam ten superrychlej disk je a programovat hru podle toho. Tedy nebrat ohledy na cokoliv pomalejšího, což se teď na PC děje.
Aznohh 20.8.2020 at 12:39
PCMR s pomalýma SSD či nedejbože HDD budou asi dost rozčarováni.
Jak vidíš psal o něčem jiným.. o tom, že když někdo bude mít např. sata ssd nebo nedejbože hdd, tak hra nové generace programovaná na rychlé nvme ssd nových konzolí s tím může mít problém - např. stuttering při dočítání textur apod..
tombomino:
"Vykon PS5 a XOX bude silne nad prumernym dnesnim hernim PC/notebookem."
Tak pokud se PC scena zacne ridit prumernym hernim notasem typickeho zoufalce. tak muzeme opravdu to PC hrani rovnou zabalit.
Je proste nesmysl, aby se PC herni segment ridil prumernym rekreacnim hracem, ktery uhraje 2-3 hry do roka. Naopak, u lidi, kteri daji jen za grafiku 15.000 - 35.000 Kc se da ocekavat, ze ji taky budou vyuzivat a nakoupi a budou hrat her mnohem vic.
Takze ne, vykon XBSEX a PS5 nebude vyssi nez vykon hernich PC, spis bude velmi rychle nizsi jako to nakonec bylo vzdycky.
Ano ale kolik těch lidí je? Zrovna ty jsi se tu asi rok prsil, jak koupíš Turing hned jak vyjde a pak když vyšel, tak jsi tu každej den pod článkem brečel, že je drahej a že tě Nvidie zklamala. :D Nakonec jsi skončil u bazarovek Pascalu za pár tisíc. :) Tak raději nic nepovídej o grafikách za 35k. :D
@Redmarx
"Takze ne, vykon XBSEX a PS5 nebude vyssi nez vykon hernich PC,"
.. ale to jsem preci ani netvrdil. Schvalne jsem pouzil slovo PRUMERNE PC/laptop, protoze to je neco, na co ta hra na PC bude typicky delana, aby na tom jela. Tech par featurek navic, co ti pak zvysi vykonovou narocnost o "50%" jsou pozlatka navic.
"pis bude velmi rychle nizsi jako to nakonec bylo vzdycky."
.. ano zastara proti PC highendu, ale ne proti PC "prumeru" aspon v nasledujicich par letech. A to je dost velky rozdil oproti dobe 2013, kdy prisla minula generace na trh. Vzdyt ty konzole meli silne podprumerna CPU i na tehdejsi dobu. Vykon GK nebyl pomalu ani na urovni tehdejsiho prumeru. Minimalne u XBOX teda ne.O nejakem Highendu nemohla byt uz vubec rec.
AKorat ze technologicky jsou na tom stejne. Konzole maji mit nejaky druh DXR, maji mit neco podobneho jako je DLSS, ma to mit VRS. Je mozne, ze NV varianta v Ampere bude vyzralejsi, ale technologicky zaostavat nebude.
Dnesni herni CPU Top je v principu 9900K (3800XT) a 16T. Konzole ma 16T, pouze frekvence je na tom hur, ale zase bude mit pridane technologie, ktere to CPU odlehcuji, coz PC nema. Viz nejake to "decompres' udelatko, zvukovy koprocesor a mozna dalsi. Celkovym vykonem na tom muze byt podobne jako dnesni Top. V PS4 a XBOX jsi mel silne podprumerne CPU uz v dobe vydani. Tady mas silne nadprumerne, ktere se s temi pridavnymi featurkama muze porovnavat s aktualnim TOP.
Grafika, ano, v dobe kdy vyjde Amper a RDNA2, tak zacne zaostavat, ale vuci aktualnimu Top, vzdyt XOX ma odhadovany vykon na urovni 2080-2080S. Amper to zmeni, ale prumerna sestava, kde je dneska neco jako 1660S/Rx580/590 v lepsim pripade, tak vykon tech konzoli dozene mozna tak z 3 roky. 2013 jsi mel Top karty ktere mely 2,5x vyssi vykon nez ps4, v pripade XBOX dokonce 4x. Amper nebude mit pravdepodobne ani 2x oproti tomu, co bude v konzolich a dalsich skok se neceka driv nez za dva roky.
Pokud se bavime o SSD tak na tom je PC dnesni uplne mimo koleje, protoze porad se dela jeste na "HDD".
Ja bych se o to, ze konzole budou 'zpomalovat' herni trh opravdu moc nebal, aspon ne nejblizsi 3 roky.
Realita je taková, že
1) Napsal jsem článek o tom, jak funguje DLSS 1.0, tobě se to nelíbilo, protože sis vysnil nějaký fantasmagorie.
2) Vyšlo DLSS 2.0, napsal jsem článek o tom, jak to funguje (jestli se ti nelíbilo i to, jak funguje DLSS 2.0, to už si nepamatuju a je mi to fuk).
2.1) Nvidia spolu s těma informacema v 2) potvrdila, že článek 1) je správně, takže jsi byl hořkej.
Hele, přečti si o tom ostatní články od jinejch webů, nebo materiály od NVidie, pochybuju, že někde najdeš něco, co by to vyvrátilo, teda pokud to taky nepsal nějakej magor/cvok.
No ale protože neumíš prohrávat, tak mě pořád zpochybňuješ a útočíš na mě jako maniak.
Proč si tu zlost nevyliješ na Nvidii? Já za to nemůžu, já jenom prodávám jak jsem koupil, to oni "pošlapali tvůj sen" :)
P.S. Jestli tu budeš ty hlouposti dál opakovat, tak to budu mazat, protože tohle je jako diskutovat s konpiračním teoretikem, tj. blázinec o kterej nemám zájem a moji trpělivost si vyčerpal už tak dva roky zpátky. Už jsem s tebou ztratil tolik hodin...